فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در بانکها


فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در بانکها

دو‌سال پیش بود که با کاهش نرخ سود سپرده‌ها در بانک‌ها و موسسات اعتباری ارائه صندوق های سرمایه گذاری توسط شبکه بانکی نیز ممنوع شد.

به گزارش بنکر (Banker)، پیش از این نرخ‌های سود بیش از ۱۵ درصد تا ۲۲ درصد توسط بانک‌ها و موسسات پرداخت می‌شد که سپس بانک مرکزی حداکثر نرخ سود پرداختی را ۱۵ درصد اعلام کرد.
این کاهش نرخ سود باعث شد که بانکها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری روی آورده و برای پرداخت سود بیشتر از این صندوق ها که در بورس فعال هستند استفاده کنند.
این دور زدن قانون توسط شبکه بانکی باعث شد بانک مرکزی با صدور بخشنامه اعلام کند که بانک ها و موسسات اعتباری اجازه فعالیت در زمینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ندارند.
البته از این بخشنامه اینگونه برداشت شد که بانک‌ها اجازه فعالیت در این صندوق‌ها را ندارند و عملیات صندوق های سرمایه گذاری توسط زیرمجموعه شبکه بانکی بدون اشکال است.
سپس بانکها برای پرداخت سود بیشتر به مشتریان توصیه می‌کردند که عملیات واریز وجه به حساب صندوق کارگزاری را از طریق درگاه اینترنتی صندوق سرمایه‌گذاری انجام دهند.
به نوشته اخبار بانک، حال به تازگی تعدادی از بانک ها و موسسات اعتباری این محدودیت را برداشته و اعلام می‌کنند که پرداخت نرخ سود ۲۰ درصد توسط صندوقهای سرمایه گذاری و در شعب انجام می شود.
به نظر می رسد بانک مرکزی نیز به دلیل عدم توانایی در کنترل نقدینگی تمایل به پرداخت سود بیش از ۱۵ درصد، البته به صورت چراغ خاموش دارد و برخوردی با بانکها نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !