کمک 260 میلیاردی مردم در سیل امسال به کمیته


رئیس کمیته امداد امام: مردم در سیل امسال نقدی و غیرنقدی 260 میلیارد تومان به این نهاد کمک کردند که این نشانه اعتمادشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پرویز فتاح در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه محصولات توانمند شده مدد جویان کمیته امداد افزود: در این سیل ۳۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد آسیب دیدند که لوازم خانگی مورد نیازشان تامین شد.
وی گفت: هم اکنون در حال تعمیر ۲۰ هزار خانه آسیب دیده در سیل هستیم که در دو تا سه ماه آینده این کار به اتمام خواهد رسید.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: روند ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مدد جویان زیر پوشش کمیته امداد در مناطق سیل زده آغاز شده که این کار تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.
فتاح گفت: امسال چتر حمایت مان را باید بر سر مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور به مناسبت ماه مبارک رمضان سبد کالایی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافت افزود: این کار ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه داشت با این حال درخواست ما این است که هر سه ماه یکبار سبد کالایی به افراد زیر پوشش این دو نهاد اختصاص یابد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نباید به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی به شکل هزینه‌ای نگاه کنیم، زیرا همین افراد در صورت حمایت می‌توانند خود کفا شوند و کار آفرینی کنند.
فتاح افزود:​هم اکنون ۵۲ هزار دانشجو زیر پوشش کمیته امداد است که برخی از آنان نخبگان هستند.
وی با بیان اینکه همکاری دولت با کمیته امداد بسیار خوب است گفت: اعتبارات سال گذشته این نهاد به طور کامل اختصاص یافت.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در شرایط سخت سال گذشته بنا به اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به مدد جویان زیر پوشش کمیته امداد بود که بانک‌ها صددرصد آن را پرداخت کردند.
فتاح گفت:​ این مبلغ امسال ۲/۵ برابر شده و به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود: هدف گذاری سال ۹۸ کمیته امداد اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای اشتغال است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته خیرین ۳۲ درصد بیشتر از سال ۹۶ به کمیته امداد کمک کردند.
فتاح با اشاره به زلزله سال ۹۶ در کرمانشاه افزود: کمیته امداد ساخت ۵ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی را متعهد شد که تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ واحد ساخته و تحویل شده و ۲۰۰ واحد شهری دیگر تا پایان شهریور تحویل خواهد شد.
وی گفت: محاسبه اشتباه ترامپ این است که با فشار‌های اقتصادی جامعه هدف به خیابان‌ها خواهند آمد، اما باید دانست که هرگز چنین نخواهد شد و همه آن‌ها حامی نظام هستند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هم در گزارشی به معاون اول رئیس جمهور گفت: از سال ۹۰ تا ۹۶ یک میلیون و ۴۰۰ هزار شغل با ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مدد جویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شد که یک و نیم درصد کل اشتغال کشور بود.
حجت الله عبدالملکی افزود: در سال ۹۷ هم با دو هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۴۸ هزار شغل برای افراد زیر پوشش کمیته امداد ایجاد شد که ۱/۳ درصد کل اشتغال کشور بود.
وی گفت: بین سال‌های ۹۰ تا ۹۷، ۴۹۵ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد خودکفا شدند که باعث هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی سالانه در هزینه‌های عمومی کشور شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: در صددیم برای اشتغال محرومین از خیرین کارآفرین و جهادگران کار آفرین استفاده کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی