پردازنده‌های تردریپر AMD همچنان عرضه می‌شوند


پردازنده‌های تردریپر AMD همچنان عرضه می‌شوند

مدیرعامل AMD در حاشیه‌ی رویداد کامپیوتکس از ادامه کار تردریپر خبر داد.

اگرچه لیزا سو (Lisa Su)، رئیس و مدیرعامل AMD، امروز صبح و هنگام ارائه‌ی این شرکت در رویداد کامپیوتکس (Computex)، به ادامه عرضه تردریپر (Threadripper) اشاره‌ای نکرد؛ اما در حاشیه‌ی این رویداد در مصاحبه با خبرنگاران این موضوع را تأیید کرد.

سو صبح دوشنبه همراه‌ با سخنرانی اصلی خود، از اولین پردازنده‌ی Ryzen 9 که ۱۲ هسته دارد و با برند « Navi» وارد بازار خواهد شد، رونمایی کرد. با رونمایی از هر محصول کلیدی، سوالاتی پیرامون قابلیت‌های آن ایجاد می‌شود و سو همه‌ی این سوالات را بی‌پاسخ گذاشت.

مدیرعامل AMD در گفت‌وگو با گروهی از خبرنگاران گفت: «برخی از چیزهایی که در اینترنت دست‌به‌دست می‌شوند، بسیار عجیب هستند. ما هیچ‌وقت نگفتیم که تولید تردریپر قرار نیست ادامه پیدا کند، این موضوع فقط روی اینترنت پیدا می‌شود. تردریپرهای بیش‌تری تولید خواهند شد؛ قطعا تردریپرهای بیش‌تری تولید خواهند شد.»

او در ادامه افزود: «مسئله‌ی اصلی، تشخیص این نکته است که تردریپر به‌عنوان هسته‌ی اصلی همراه‌با نسل سوم چیپ‌های Ryzen به صعود خود ادامه می‌دهند. Threadripper 1950X همراه‌ با ۱۶ هسته عرضه شد و برای بخشی از افراد در دنیای اینترنت این سؤال پیش آمد که آیا نسل سوم رایزن هم با ۱۶ هسته عرضه می‌شود یا خیر. این موضوع ارزش تعداد زیاد هسته‌های تردریپر را که برای برنامه‌هایی مانند ویدئو ادیتورها نیاز است، دست‌کم می‌گیرد. اگر جریان اصلی صنعت پیشرفت می‌کند، بنابراین تردریپر هم باید پیشرفت کند؛ ما روی پیشرفت کار می‌کنیم.»

سو برای قانع کردن طرفداران AMD که ممکن است انتظار یک چیپ ۱۶ هسته‌ای داشته باشند، می‌گوید: با اینکه جامعه پردازنده‌ها برای شرکت مهم است ولی «چیزی که ما به آن معتقدیم این است که استثنائی‌ترین محصولات را به این جامعه عرضه می‌کنیم.»

خانم سو به سوالات متعددی پیرامون محصولات AMD، که پیش‌تر در CES 2019 به‌طور مبهم به آن‌ها اشاره کرده بود، پاسخ گفت. در آن زمان صحبت‌های او درباره‌ی برنامه‌ی AMD، در قبال فناوری رهگیری پرتو (ray tracing) که رقیب این شرکت یعنی اندویدیا روانه‌ی بازار کرده است، مبهم بود.

پردازنده‌های تردریپر AMD همچنان عرضه می‌شوند

نسل سوم چیپ‌های ناوی و رایزن AMD

مدیرعامل AMD امروز صبح، تلویحا گفت که این شرکت در برنامه‌ی E3 بازی‌های ویدئویی که تقریبا ۱۰ روز دیگر در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد، اطلاعات بیش‌تری در مورد رهگیری پرتو منتشر خواهد کرد. او در پاسخ به سوالی در این ارتباط افزود: «ما بعدا در مورد نقشه‌ی راهمان بیشتر می‌گوییم.»

دیگر بخش‌های مهم جلسه‌ی پرسش‌وپاسخ سو شامل موارد زیر بود:

AMD به گروه شرکت‌های «موافق» قوانین ایالات متحده آمریکا درباره‌ی تأمین قطعات مورد نیاز هواوی (Huawei) می‌پیوندد. سو هواوی را با عنوان «مشتری ما، که کامپیوترهای بسیاری خوبی می‌سازد» توصیف کرد؛ اما گفت: «AMD از قوانین جدید پیروی خواهد کرد.» او از توضیح بیشتر خودداری کرد.بی‌شک AMD به توسعه‌ی نسل‌های Zen 2 و Zen 3 معماری CPU، درکنار نسل‌های آینده‌ی RDNA ادامه می‌دهد. مدیرعامل این شرکت گفت: «ما به جلو حرکت می‌کنیم. می‌خواهیم در مورد مهندسی سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو (GPU) بسیار پیشرفت کنیم.»خانم لیزا سو در پاسخ به سوالی درباره‌ی طراحی‌های پروژه‌ی آتنا اینتل و ویژگی‌های جدیدی که انتظار می‌رود آن پروژه ایجاد کند، گفت: «ما خیلی زیاد روی تجربه‌ی کاربران تمرکز می‌کنیم و با محصولاتی که ایجاد می‌کنیم، فکر می‌کنم به‌طور خوشایندی با امکانات جدیدی که AMD طی چند ماه آینده عرضه می‌کند، متعجب خواهید شد.»

پردازنده‌های تردریپر AMD همچنان عرضه می‌شوند


برای مشاهده کلیه اخبار و مقالات و تماشای ویدیوهای مرتبط با نمایشگاه به صفحه اختصاصی Computex 2019 مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی