تدابیر امنیتی نجف اشرف در سالروز شهادت امام علی(ع)


تدابیر امنیتی نجف اشرف در سالروز شهادت امام علی(ع)

مقامات نجف اشرف و مسئولان آستان مطهر علوی از آمادگی امنیتی و خدماتی خود برای برپایی شب های قدر و سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی( علیه السلام) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الصباح، «لوی الیاسری» استاندار نجف اشرف در بیانیه ای اعلام کرد: برنامه امنیتی ویژه ای برای برپایی شب های قدر و مراسم شهادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) اتخاذ شده است. زیرا نجف اشرف میزبان میلیون ها زایر از داخل و خارج عراق است.

الیاسری افزود: همه دستگاه های امنیتی در نجف اشرف از جمله ارتش و حشد شعبی در اجرای این برنامه مشارکت دارند.

وی ادامه داد: این برنامه شامل تقسیم این استان به بخش های متعدد برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان و زایران و کنترل تردد خودروها است.

استاندار نجف اشرف گفت: در اجرای این برنامه امنیتی 23 هزار نیرو از عناصر وزارتخانه کشور و دفاع و حشد شعبی همکاری می کند. این برنامه امنیت ورودی های استان، شهر قدیمی و منطقه بادیه نجف را تامین می کند.

الیاسری درخصوص برنامه خدماتی، گفت: مدیرست شهرداری نجف اشرف و مدیریت برق و بهداست و آب و فاضلاب و مدیریت های دیگر نیز در این برنامه مشارکت خواهند کرد، علاوه براینکه در این برنامه آستان مطهر علوی و مسجد کوفه و مزارهای دینی و موکب های حسینی نیز مشارکت موثر و فعالی خواهند داشت.

در همین حال، تیپ دوم حشد شعبی برای مشارکت در تامین امنیت و خدمت به زایران به مناسبت سالروز شهادت امام علی(علیه السلام) در نجف اشرف اعلام آمادگی است.

حشد شعبی در بیانیه ای اعلام کرد: تیپ دوم حشد شعبی نیروهای خود را در مناطق مختلف شهر نجف اشرف برای مشارکت در عملیات تامین امنیت و حمایت از زایران و ارایه خدمات محتلف به آنها مستقر کرده است.

همچنین«فائق الشمری» عضو شورای آستان مطهر علوی درباره جزئیات برنامه امنیتی و خدماتی گفت: بخش های مورد نظر آستان مطهر، برنامه خدمات به زایران را با نظارت مستقیم دبیرکل استان و اعضای شورا اجرا کردند.

الشمری افزود: علاوه بر سیاه پوش شدن صحن و سرای مطهر و خارج از آن به مناسبت سالروز شهادت امیرالمومنین(علیه السلام)، مکان های دیگر از صحن شریف برای استقبال از زایران مفروش شده است و به پنکه های هوایی و کولر های آبی مجهز شدند.

وی ادامه داد: برنامه امنیتی با هماهنگی و همکاری مدیریت محلی در استان نجف اشرف و دستگاههای امنیتی برای ایجاد امنیت زایران و سلامت آنها انجام می گیرد.

این عضو شورای آستان مطهر علوی، گفت: بیش از 40 هزار وعده غذایی برای احیای شب های قدر و شهادت امام علی(علیه السلام) تهیه شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !