«رمضان سبز» همراه با مسلمانان «مینه سوتا»


«رمضان سبز» همراه با مسلمانان «مینه سوتا»

مسلمانان آمریکا در ایالت «مینه سوتا» تلاش کردند تا از ماه رمضان امسال به عنوان فرصتی برای برای نشان دادن دوستی با محیط زیست استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « postguam»،مسلمانان آمریکا در ایالت «مینه سوتا» تلاش کردند تا از ماه رمضان امسال به عنوان فرصتی برای برای نشان دادن دوستی با محیط زیست استفاده کنند.

وقتی نزدیک نیمه شب می شود،داوطلبان در آشپزخانه مرکز اسلامی این ایالت آمریکایی شروع به شستن قاشق و چنگال و بشقاب های سرامیکی می کنند تا آنها را برای افطارهای روزهای بعدی ماه رمضان مورد استفاده قرار بدهند.

شستن ظروف افطاری وقت بیشتری می برد اما این به معنای تولید زباله های کمتر به دلیل استفاده از ظرف های یک بار مصرف پس از افطارهای ماه مبارک رمضان است.

«سالی حسن» از مسئولان این مرکز اسلامی در این باره می گوید: «چند سال پیش وقتی تصمیم گرفتیم افطاری بدهیم به این نتیجه رسیدیم که از ظروف و کارد و چنگال های معمولی استفاده کنیم.مردم عادت کرده اند از بشقاب های پلاستیکی یا کاغذی برای راحتی خودشان استفاده کنند اما این کار اشتباهی است.»

مساجد و مراکز اسلامی «مینه سوتا» به طور روز افزون به سمت رویکردهای اتلاف حداقلی یا در حد صفر در طول ماه مبارک رمضان پیش رفته اند.

ترتیب دهندگان مراسم افطاری در سراسر این ایالت به راه هایی برای تضمین اینکه کمترین حجم بطری های پلاستیکی،کیسه های زباله و غذاهای اسراف شده دست نخورده وجود داشته باشد دست پیدا کرده اند.

وزارت کشاورزی آمریکا و آژانس حفاظت از محیط زیست در این کشور اعلام کرده اند مشتری های آمریکایی بیش از یک سوم غذاهای خود را دور می ریزند.

مسلمانان برای جلوگیری از این اتلاف تیم های سبز را برای سوق دادن مردم به سمت عادت های غذایی حامی محیطی زیست تشکیل داده اند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان