بزرگترین موزه تخصصی هنر اسلامی در جهان


بزرگترین موزه تخصصی هنر اسلامی در جهان

موزه هنر اسلامی قاهره با بیش از 100 اثر از دوره های مختلف اسلامی بزرگترین موزه تخصصی هنر اسلامی در جهان به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، موزه هنر اسلامی در قاهره بزرگترین موزه تخصصی در هنر اسلامی در جهان است که بیش از 100 اثر از دوره های مختلف اسلامی در آن وجود دارد.

این موزه اسلامی همچنین با مجموعه آثار هنری غنی اش از نظر کمیت و کیفیت متمایز است، به همین دلیل در اینجا مهمترین قطعه های قدیمی عرضه شده در این موزه معرفی می شود.

در بخش سفال و سرامیک، بخشی از ظرف های سرامیکی و سفالی با درخشندگی مواد معدنی متعلق به دوره فاطمی قرن 4-5 هجری دیده می شود.

در این بخش ظرف سفالی وجود دارد که بر روی آن، به اعتقاد برخی، تصویر حضرت مسیح(ع) ترسیم شده است. این تصویر داری ریش و موی بلنداست که کتابی در دست دارد و احتمال می رود که این کتاب انجیل باشد.

این تصویر در هنر مسیحی تکرار شده است، همچنین در تصاویر دیر باویط در صعید مصر که متعلق به قرن پنجم میلادی است، دیده می شود. این موضوعات بیانگر مدارای دینی است که غیرمسلمانان در دوره فاطمی از آن برخوردار بودند.

آثار هنری عرضه شده در این موزه غنی متعلق به دوره های اسلامی شامل پارچه، فرش، سنگ ها، عاج، کوزه و ظروف سفالی، چوبها، فلزات، شیشه، نسخه های خطی، سکه ها، زیور آلات و سلاح است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج