توصیه های فنی برای کشت های تابستانه در جنوب کرمان


توصیه های فنی برای کشت های تابستانه در جنوب کرمان

فرامرز رستگاری، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل کشت محصولات تابستانه از جمله حبوبات، ذرت و کنجد و ضرورت تأمین نهاده‌ها از جمله بذر و کود، چند نکته را کشاورزان جنوب کرمان، بایستی رعایت کنند.

«فرامرز رستگاری» مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل کشت محصولات تابستانه از جمله حبوبات، ذرت و کنجد و ضرورت تأمین نهاده‌ها از جمله بذر و کود، چند نکته را کشاورزان جنوب کرمان، بایستی رعایت کنند.

فرامرز رستگاری، در ادامه با اشاره به این نکات، افزود: به منظور حفظ حاصلخیزی و جلوگیری از فرسایش خاک، حتی المقدور نسبت به حفظ بقایای گندم اقدام و از شخم زدن و سوزاندن آنها خودداری کنند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، بیان داشت: برای کشت حبوبات پس از گندم، کشت به صورت مستقیم در بقایا یا با زدن یک دیسک سبک با استفاده از بذرکارها انجام شود.
وی، اضافه کرد: کشاورزان به منظور تامین بذر ذرت، ضمن عقد قرارداد کاشت و ثبت سامانه بهره برداری، بذر مورد نیاز را از فروشگاه های معتبر و مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی تهیه و در زمان خرید فاکتور فروش دریافت کنند.
رستگاری، ضمن توصیه، ابراز داشت: کشاورزانی که متقاضی کاشت بادام زمینی هستند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و عقد قرارداد کاشت، میزان نیاز بذری خود را مکتوب اعلام تا برای تامین بذر استاندارد و قابل کشت در منطقه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، تأکید کرد: برخی از فروشگاه های استان فارس و نیز برخی اشخاص، بذر پیاز با بسته بندی قوطی های تحت عنوان پیاز سفید زودرس دیاموند (Early white diamound)عرضه می‌کنند این بذر تقلبی و فاقد اصالت و ثبت سفارش است بنابراین کشاورزان عزیز بایستی ضمن خودداری از خرید، اطلاعات شخصی یا فروشگاه را به شماره تلفن‌هایی ۱۸-۰۳۴۴۳۲۶۱۳۱۷ اعلام کنند.
وی، ضمن درخواست از کشاورزان جنوب کرمان، بیان داشت: کشاورزان این منطقه برای تأمین بذور انواع محصولات سبزی، صیفی و جالیزی ضمن مراجعه به فروشگاه های معتبر، در زمان خرید فاکتور فروش دریافت تا امکان پایش و نظارت بر قیمت ها به سهولت میسر شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس