به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، صبح امروز یکشنبه برای دومین روز پیاپی پرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان مقابل این شرکت طی تجمع اعتراضی، صنفی، پیگیر مطالبات خود شدند.

پرسنل تجمع کننده، پرداخت حقوق های معوقه، مزایا و تبدیل وضعیت شغلی را از مواردی برشمردند که به خاطر آن طی دیروز و امروز اعتراض کرده اند.

در همین راستا با پیگیری میدانی، یکی از پرسنل این نیروگاه در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: شرکت"مپنا" از آبان ماه ۱۳۹۷ به عنوان شرکت بهره‌بردار نیروگاه توسط مالک نیروگاه(شرکت"توبا" به نمایندگی از ستاد فرمان اجرایی امام(ره)) تعیین شد.

او گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون کار، شرکت مپنا قائم مقام شرکت قبلی بهره‌بردار است و موظف به رعایت تعهدات و حقوق شرکت سابق(شرکت تولید برق جنوب غرب) خواهد بود که متاسفانه شرکت مپنا تا کنون به این تعهدات عمل نکرده و نسبت به این موارد بی اعتنا است.

این شاغل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان با تاکید بر اینکه در این مدت هیچ گونه شفاف سازی را در این نیروگاه شاهد نبودیم و کسی پاسخگو نیست، افزود: مدیریت نیروگاه ضمن عدم پرداخت بخشی از حقوق پرسنل زحمتکش در چند ماه گذشته، علاوه بر حقوق ها حتی نسبت به شفاف سازی وضعیت و موجودی صندوق ذخیره کارکنان شرکت که هرماهه از فیش های حقوقی به این نام کسر می شود، شفاف سازی صورت نگرفته است.

این کارمند با بیان اینکه شرایط کار در این وضعیت آب و هوایی خاص است، تصریح کرد: ما در این شرکت همچون سربازان خط مقدم در بدترین وضعیت آب و هوایی، سیل، ریزگرد و گرمای طاقت فرسا نگذاشتیم چرخ تولید این سنگر متوقف شود و علاوه بر آن با اتکا به تخصص نیروهای بومی این منطقه، هیچ گاه در بخش های مختلف به حضور نیروهای خارجی نیازمند نبودیم و با اتکاء به توان داخلی و بومی نسبت به پایداری این شرکت اهتمام ورزیده ایم.

او با شاره به شعار سال اضافه کرد: یکی از دغدغه های ما نحوه مدیریت منابع و حفظ و نگهداری و بهره برداری از این مجموعه مهم و تولیدی است که در حال تبدیل شدن به بحران است، آن هم در سالی که مقام معظم رهبری بر اساس شرایط موجود، شعار سال را تاکیدا بر اساس"تولید" نام نهاده اند.

این تلاشگر عرصه تولید داخلی توضیح داد: متاسفانه بعد از واگذاری این نیروگاه به شرکت مپنا انتظار می رفت تا شاهد رشد این مجموعه باشیم، اما متاسفانه غیر از این شده و حتی در تامین قطعات مورد نیاز نیروگاه بارها سهل انگاری صورت گرفته و سبب نگرانی دو چندان پرسنل شده است.

این شاغل نیروگاه که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: مدیریت نیروگاه در این مدت نسبت به پاسخگویی پرسنل بی اعتنا بوده و حتی دست به تغییر احکام پرسنلی زده که در این خصوص مالک نیروگاه نیز هیچ اظهار نظری نکرده است. از طرفی با توجه به تصویب هیات مدیره بر رعایت و اجرای کامل چارت سازمانی و تبدیل وضعیت پرسنل پیمانکار با وجود گذران مراحل گزینشی و سابقه کار مرتبط، اجرا و تحقق این حق با مخالفت شرکت مالک نیروگاه(توبا) متوقف شده و این مطالبه نیز، نادیده گرفته شده است.

این کارمند با بیان اینکه بارها از مسوولین مختلف و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی درخواست پیگیری کردیم اما توجهی نشد، توضیح داد: تا کنون بیش از ۵۰۰ پرونده قضایی در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان و دیوان عدالت اداری کشور توسط پرسنل مطرح شده است که در برخی از موارد رای های لازم صادر شده است ولی متاسفانه شرکت بهره‌بردار قبلی(شرکت مدیریت برق جنوب غرب و توبا) از اجرایی شدن آن و پرداخت مطالبات پرسنل از سال ۱۳۹۴ تا کنون سرباز زده است.

او در پایان در خصوص تجمع یک ساعته امروز یکشنبه بیان کرد: پس از تجمع پرسنل و علنی و عمومی شدن موضوع مقرر شد، نشستی اضطراری با حضور مدیر عامل شرکت توبا(حسین نوشین)، مدیر عامل شرکت تعمیرات و نگهداری مپنا(شریفی) با نماینده ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تهران برگزار شود و به موضوعات مطروحه رسیدگی و پرسنل را از تصمیمات اتخاذ شده مطلع کنند.

لازم به ذکر است که نیروگاه 800 مگاواتی سیکل ترکیبی آبادان واقع در کیلومتر 10 جاده آبادان به ماهشهر است که در پایان سال 1388 و در چارچوب اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی توسط توانیر و وزارت نیرو، به شرکت"توبا" از زیر مجموعه های هلدینگ تدبیر و انرژی(ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره)) واگذار شد.

سپس از آبان ۱۳۹۷ شرکت توبا طی اقدامی شرکت مدیریت تولید برق جنوب غرب که دارای پروانه بهره‌برداری از نیروگاه و یکی از شرکت های شاخص در این زمینه بوده، را منحل کرده و در یک مناقصه بهره‌برداری نیروگاه را به شرکت تعمیرات و نگهداری مپنا( M ) واگذار کرد.

پرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند+ببینیدپرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند+ببینیدپرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند+ببینیدپرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند+ببینیدپرسنل نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان خواستار رسیدگی به مطالبات شان شدند+ببینید