5 کلیپ جنجالی درباره مدارس توسط دشمن ساخته شده است/ جنگ فرهنگی مختص امروز و دیروز نیست


5 کلیپ جنجالی درباره مدارس توسط دشمن ساخته شده است/ جنگ فرهنگی مختص امروز و دیروز نیست

کاظمی گفت: مقاومت مردم در خرمشهر نماد مقاومت و ایثار است و جنگ فرهنگی برای امروز و دیروز نیست.

5 کلیپ جنجالی درباره مدارس توسط دشمن ساخته شده است/ جنگ فرهنگی مختص امروز و دیروز نیستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همایش بزرگداشت سالروز حماسه تاریخی آزادسازی خرمشهر که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به واقعه تاریخی آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: پیروزی در خرمشهر به معنای تثبیت نظام بود و تمام معادلات بین اللملی را به هم زد.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر در ۲ حوزه مقاومت و پیروزی پرچمدار است، گفت: مقاومت مردم در خرمشهر را در هیچ کجای انقلاب ندیده ایم و آن‌ها نماد مقاومت و ایثار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مدت زمان مقاومت مردم خرمشهر بیان کرد: ۷۰ هزار نیرو در هفت هفته به عملیات آزاد سازی خرمشهر کمک کردند و ۳۰ هزار شهید و زخمی دادیم.

کاظمی اظهار کرد: امام جمله کلیدی گفتند که باید همیشه آویزه گوش کنیم و این جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد، است.

وی با اشاره به اینکه منیت درونی،‌ نقطه آغاز شکست ماست، گفت: برنامه‌ریزی‌ها در حوزه مسائلی فرهنگی مبتنی بر یک شرایط جنگی نیست و در این بین دشمن انواع استرانژی‌ها را برای شکست ما در پیش گرفته است.

تغییر ذائقه‌ جوانان، نتیجه اقدامات دشمن

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاهد تغییر ذائقه‌ها در نوجوانان و جوانان نتیجه اقدامات دشمن است، گفت: دشمن به دنبال شکاف میان ادراک عمومی و واقعیات موجود در جامعه است؛ جنگ فرهنگی حرف دیروز و امروز نیست و همواره وجود داشته است.

کاظمی بیان کرد: دشمن به دنبال آن است که اعتماد عمومی مردم را نسبت به کلیت نظام تغییر دهد و در این راستا بزرگنمایی‌هایی را برای زدن نهاد‌های انقلابی مانند سپاه، بسیج و آموزش و پرورش شاهد بودیم تا اعتماد را که بالاترین سرمایه اجتماعی است، از دست دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع پخش کلیپ‌های مبتذل در مدارس گفت: هر کشوری مولفه‌ای برای قدرت نرم دارد و جمهوری اسلامی ایران بالاترین مولفه قدرتش قدرت فرهنگی و حاکمیتی ارزش‌های دینی و ولایت پذیری جامعه است که محور آن آموزش و پرورش است، دشمن می‌خواهد ستون فقرات جمهوری اسلامی را بزند و اگر این کار کند، موفق خواهد شد.

کلیپ‌های منتشر شده از مدارس، توطئه دشمن بود

کاظمی تصریح کرد: کلیپ‌های منتشر شده در مدارس توطئه حساب شده و نقشه برنامه ریزی شده دشمن بود؛ پنج کلیپ در فضای مجای پخش شد و رسانه‌های خارج از کشور آن‌ها را هدایت کردند.

وی ادامه داد: البته دشمن در برخی از بخش‌ها موفق شده است، اما در آموزش و پرورش اجازه نمی‌دهیم توفیق پیدا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت نشاط آفرینی تصریح کرد: اگر صحنه خونین شهر پیش بیاید جوان ما نشان می‌دهد از بن دندان به اسلام پایدار‌تر است که چه صحبتی پایدار‌تر از این برای نسل جوان داریم، راه موفقیت ما برای فتح خرمشهر‌های پیش روی ما جز ایمان به خداوند، وحدت و همدلی و تلاش خسته ناپذیر نخواهد بود؛ پیروز میدان هستیم و همچنان پیروز خواهیم ماند.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس