خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل یکشنبه 5 خرداد ماه 1398 را گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل یکشنبه 5 خردادماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

اسرای طالبان در افغانستان مورد بدرفتاری قرار می گیرند

سازمان ملل متحد گفت: اسرای طالبان در افغانستان هدف سواستفاده، رفتار نادرست و اقداماتی که می توان آن ها را شکنجه محسوب کرد قرار می گیرند.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلانز گفت: این شرکت آمادگی دارد تا با فلسطین برای تقویت صنعت توریسم آن همکاری کند.

روز یکشنبه(5 خرداد ماه)، اوگاندا ، سربازان مرزی روآندا را متهم کرد که به داخل خاک این کشور وراد شده اند و 2 نفر را نیز کشته اند.

خلیفه حفتر فرمانده لیبی ایی که جنگ بر علیه نیروهای وفادار به حکومت مورد حمایت سازمان ملل متحد در لیبی را رهبری می کند گفت: جنگ را تا پایان فتح طرابلس ادامه خواهد داد.

یک مقام قضایی مصر گفت: مصر دارایی های وزیر کشورِ دوران حسنی مبارک را که از تمامی اتهامات مرتبط با فساد تبرئه شده است، رفع توقیف کرده است.

دادگاهی در عراق 3 شهروند فرانسوی را به جرم پیوستن به داعش به اعدام محکوم کرده است.

منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه گفتند: ترکیه بر حمایت تسلیحانی خود از مخالفان دولت سوریه افزوده است. این موضوع، همزمان با تهاجم نیروهای دولت سوریه به مخالفان برای بازپس گیری مناطق اشغالی شمال غرب این کشور انجام گرفته است.

یگان پهپادی جنبش انصارالله یمن آشیانه جنگنده‌ها در فرودگاه جیزان عربستان را مورد هدف قرار داد.

رقابت هشت نفر برای تصاحب منصب ترزا می

تاکنون مت هنکاک، دومینیک راب، آندرآ لیدسام، اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. همچنین بوریس جانسون، جرمی هانت، لوری استوارت و استر مک‌وی برای دستیابی به نخست وزیری بریتانیا کاندیدا شده‌اند. مایکل گووجدیدترین فردی است که برای جانشینی ترزا مِی نامزد شده است.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ گفت: قول می‌دهم هرچه که در توان دارم انجام داده تا مانع شوم که دونالد ترامپ و جان بولتون ، ما را به جنگ با ایران سوق دهند.