انگل، نخل کن را بلعید +عکس


انگل، نخل کن را بلعید +عکس

نخل طلایی جشنواره کن به فیلم 'انگل' ساخته کارگردانی از کره‌جنوبی رسید.

به گزارش جام نیوز به نقل از رسانه ها، فیلم سینمایی "انگل" به کارگردانی بونگ جون-هو، از کره‌جنوبی موفق شد با کسب نخل طلایی جشنواره کن تاریخ‌ساز شود.

به گزارش بی بی سی، انگل یک کمدی دلهره‌آور درباره اختلاف طبقاتی در سئول است.

یورونیوز درباره موضوع این فیلم نوشت: فیلم «پارازیت» یا «انگل» که یک کمدی سیاه به کارگردانی بونگ جون‌-هو، کارگردان اهل کرۀ جنوبی است برندۀ نخل طلایی هفتاد و دومین جشنوارۀ فیلم کن فرانسه شد.

همچنین هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن همچنین امسال برای نخستین‌بار جایزه "گرند پری" (جایزه بزرگ) که به نخل نقره‌ای شهرت یافته و دومین جایزه معتبر این جشنواره محسوب می‌شود را به یک کارگردان زن آفریقایی‌تبار ماتی دیوپ، اهدا کرد.

انگل، نخل کن را بلعید +عکس

این کارگردان و هنرپیشه زن فرانسوی-سنگالی با فیلم جدید خود به نام آتلانتیک توانست به عنوان نخستین زن آفریقایی‌تبار موفق به کسب این جایزه معتبر شود.

فیلم سینمایی آتلانتیک داستانی درباره مهاجران جوان و سیاست‌های جنسیتی است.

معمولا جشنواره های غربی به فیلم هایی از شرق، ایران، کشورهای اسلامی جایزه می دهند که کارگردان توانسته باشد از کشور خود تصویری نامطلوب را بازتاب دهد. آتلانتیک و انگل هر دو با چنین موضوعاتی راهی جشنواره کن شدند.

برخی کارگردانان حاضرند برای رسیدن به چنین جوایزی که تنها برای خودشان اعتبارآور است، از هویت ملی و ارزش کشور خود بکاهند.

امیلی بیچام، بازیگر آمریکایی-بریتانیایی موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن امسال را کسب کند و آنتونیو باندراس، هنرپیشه سرشناس هالیوود هم توانست برای بازی در فیلم "درد و شکوه" جایزه بهترین هنرپیشه مرد امسال را کسب کند.

انگل، نخل کن را بلعید +عکس

دو برادر مشهور سینما یعنی ژان پی‌یر و لوک داردن جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم "احمد جوان" گرفتند. این فیلم داستان یک پسربچه است که به افراط‌گرایی رو می‌برد و در نهایت معلم خود را با چاقو می‌زند.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان