کشف سوء استفاده از 3هزار کارت بازرگانی


معاون سازمان مالیاتی از کشف سوء استفاده از 3 هزار کارت بازرگانی با بررسی تراکنش‌های بانکی خبر داد و گفت: سال گذشته 2500 مورد فرار مالیاتی شناسایی شد.

بازار | اقتصاد آنلاین | 55 دقیقه پیش |5/26/2019 2:33:37 PM 69 بازدید

کشف سوء استفاده از 3هزار کارت بازرگانی
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، احمد زمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان مالیاتی با تشریح چشم انداز نظام مالیاتی در سال ١٣٩٨،گفت: تلاش نظام مالیاتی، به حداقل رساندن فرار مالیاتی با استفاده از ابزارهای مختلف است.

وی در خصوص تحقق درآمدهای مالیاتی سال ١٣٩٧، گفت: با توجه به گستردگی مشوق های مالیاتی در قالب احکام قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ١٣٩٧، خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های مربوط به صادرات نفت، تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده دشوار به نظر می‌رسید اما با عملکرد مناسب همکاران ما در سازمان امور مالیاتی کشور این امر محقق شد.

وی افزود: سازمان بدون افزایش فشار مالیاتی بر مؤدیان و با انجام اقداماتی در خصوص مقابله با فرار مالیاتی، جلوگیری از پولشویی و وصول مطالبات دولت، شناسایی و کشف بیش از ٢٥٠٠ مورد فرار مالیاتی و ٣٠٠٠ مورد سوءاستفاده از کارتهای بازرگانی از طریق بررسی تراکنش‌های بانکی مشکوک و پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی توانست ٩٧ درصد درآمدهای مالیاتی را محقق کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان مالیاتی در خصوص برنامه های سازمان به منظور مقابله با فرار مالیاتی، عنوان کرد: اگرچه طی سالهای گذشته برای مقابله با فرار مالیاتی و حرکت به سمت استقرار سیستم اطلاعات مالیاتی پیشرفته تلاشهای زیادی شده است، اما همچنان این موضوع یکی از مشکلات مهم نظام مالیاتی کشور است.

وی با بیان اینکه تلاش نظام مالیاتی، به حداقل رساندن فرار مالیاتی با استفاده از ابزارهای مختلف است، گفت: درصدد هستیم با اقدامات و طراحی برنامه هایی به این مهم نائل آییم که مهمترین آنها تقویت سیستمهای اطلاعات مالیاتی کشور است.در این راستا در حال حاضر بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون رکورد اطلاعاتی در سامانه های اطلاعاتی سازمان، ذخیره شده است که امید می‌رود با تقویت آن و بهره گیری در زمینه شناسایی و وصول مالیات، گام مهمی در کاهش فرار مالیاتی و وصول مالیات حقه دولت برداشته شود.

زمانی همچنین با اشاره به گستردگی، تنوع و تعدد معافیتها و مشوقهای مالیاتی، خاطرنشان کرد: دولت و سازمان امور مالیاتی کشور برنامه هایی را برای بازنگری و ساماندهی نظام معافیتها و مشوقهای مالیاتی مدنظر قرارداده است که امید است با همراهی کلیه نهادهای مسئول و تصمیم گیر در این خصوص، در سال جدید نتایج مفیدی حاصل شود.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن