صادرات 1.6 میلیارد دلاری منطقه ویژه خلیج فارس در سال 97


صادرات 1.6 میلیارد دلاری منطقه ویژه خلیج فارس در سال 97

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: ارزش صادرات کالا‌های تولیدی این منطقه در سال گذشته به 1.6 میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): حسن خلج طهرانی این خبر را در دیدار با مهدی رضایی مدیر کل گمرک شهید باهنر بندرعباس اعلام و تصریح کرد: منطقه ویژه خلیج فارس، جایگاه ویژه‌ای در زمینه تولید و صادرات محصولات فلزی در استان هرمزگان و حتی کشور پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: صادرات محصولات منطقه ویژه خلیج فارس شامل محصولات فولادی (اسلب، شمش و بریکت)، روی و آلومینیوم به حدود ۱.۶ میلیارد دلار رسید.
صادرات 1.6 میلیارد دلاری منطقه ویژه خلیج فارس در سال 97
وی با بیان اینکه وزن صادرات محصولات این منطقه به ۵ میلیون ۸۹۷ هزار و ۸۴۱ تن رسید، گفت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، منطقه‌ای استراتژیک برای اقتصاد کشور به حساب می‌آید که دارای زیرساخت‌های قابل اطمینانی است. خلج طهرانی تاکید کرد: این منطقه در عین حال از مزایایی همچون افزایش و توسعه فناوری‌های مدرن حوزه تولید، ایجاد مهارت‌های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت در بازار‌های جهانی برخوردار است.

مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس، دستاورد‌های اخیر را گامی دیگر به سوی تحقق سند چشم انداز منطقه ویژه دانست و خاطر نشان کرد: طی سال ۹۸ تمامی همت خود را در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری که سال " رونق تولید" نامگذاری شده، معطوف می‌کنیم.

وی تاکید کرد: جذب سرمایه گذار براساس توافقات اقتصادی و تجاری که منافع فی مابین را تضمین کند صورت می‌گیرد به طوری که اهداف توسعه‌ای منطقه ویژه توسعه با سرعت بیشتری محقق شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک