لزوم نگهداری از نهال های کشت شده در کانون های گردوغبار


لزوم نگهداری از نهال های کشت شده در کانون های گردوغبار

استاندار خوزستان بر نگهداری نهال های کشت شده در کانون های گردوغبار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مقابله با ریزگردها اظهارکرد: با وجود بارش هایی که از ابتدای سال در استان داشتیم، اما مشکل ریزگردها را فراموش نکرده ایم؛ امسال براساس برنامه ریزی 14 هزار هکتار نهال کاری داشتیم، همچنین نهال های کشت سال گذشته حفظ شده است.

وی با بیان اینکه ما باید امسال 30 هزار هکتار نهال کاری در کانون های گردوغبار داشته باشیم، افزود: برنامه داریم کانون شماره 4 طبق مصوبه دولت کاملا کنترل شود تا در سال های آتی سمت کانون های دیگر برویم و مسأله گردوغبار را در استان حل کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مقابله با ریزگردها بین دستگاه های مربوطه تقسیم کار و براساس این برنامه ریزی مقرر شده شهرداری هزارو 100 در کمربند غربی اهواز نهال کاری کند. با توجه به اینکه اعتبار لازم در اختیار این دستگاه قرار داده بودیم، اما در روند کار مقداری ضعیف عمل شده و در این زمینه تذکرات لازم به این دستگاه داده شد.

شریعتی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی کارش را نسبتا خوب انجام داده است، اما باید مقداری از کار عقب افتاده را در مهرماه جبران کند. 8 هزار هکتار مالچ پاشی و نهال کار ی در شن های روان داشتیم که خوب پیش رفته است.

وی گفت: با وجود مشکلات سیل دستگاه های مربوطه خوب عمل کرده اند و تاکید من بر نگهداری این عرصه های است که بوته کاری شده تا بتوانیم به بهترین نحو شرایط را پیش ببریم. همچنین بارش های اخیر کمک حال ما بود که از این طریق به آبیاری نهال های کشت شده کمک می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا