کالبدشکافی مک‌ بوک پرو تلاش اپل برای رفع مشکل صفحه کلید پروانه‌ای را نشان می‌دهد


کالبدشکافی مک‌ بوک پرو تلاش اپل برای رفع مشکل صفحه کلید پروانه‌ای را نشان می‌دهد

اپل با تغییراتی در کیبورد مک‌بوک‌پرو سعی کرده بر مشکل صفحه‌کلید پروانه‌ای غلبه کند. کالبدشکافی اخیر iFixit از کیبورد دستگاه این موضوع را تأیید می‌کند.

چند روز قبل خبری مبنی‌بر منتشر شد. اپل اعلام کرده بود کیبورد مک‌بوک‌پرو جدید بهبود یافته است. شاید این سؤال پیش بیاید منظور اپل از کیبورد اصلاح‌شده چیست و چه تغییراتی در صفحه‌کلید مک‌بوک‌پرو ۲۰۱۹ ممکن است رخ داده باشد؟

اوایل فروردین‌ گفته شده بود است؛ ولی ظاهرا دستگاه‌های جدید با تغییراتی به بازار عرضه می‌شوند. حال، iFixit دستگاه جدید را کالبدشکافی کرده و متوجه تغیبراتی شده که به برطرف‌کردن مشکل صفحه‌کلید پروانه‌ای مربوط می‌شود.

کالبدشکافی مک‌ بوک پرو تلاش اپل برای رفع مشکل صفحه کلید پروانه‌ای را نشان می‌دهد

پوشش روی کلیدهای دستگاه به‌جای پلی‌اتلین از جنس پلی‌آمید یا جنسی شبیه نایلون طراحی شده است. البته، مشخص نیست تغییر جنس پوشش کلیدها چه تأثیری بر بهبود و اصلاح مشکل کیبورد خواهد گذاشت؛ اما چنین تغییری در کالبدشکافی دستگاه کاملا مشهود و درخورتوجه است. همچنین، به‌نظر می‌رسد اپل تغییراتی در جنس قسمت فلزی کیبورد داده و از آلیاژ جدید یا حتی استفاده از گرمادهی برای این قسمت کمک گرفته است. خاصیت ارتجاعی کلیدها مانع شکستن یا تغییرشکل آن‌ها دراثر استفاده یا ضربه‌خوردن یا گرم‌شدن می‌شود.

به‌نظر نمی‌رسد به‌جز این دو مورد، اپل تغییر چشمگیر دیگری برای صفحه‌کلید مک‌بوک‌پرو در نظر گرفته باشد. باید ببینیم با این تغییرات، مشکل صفحه‌کلید پروانه‌ای برطرف خواهد شد یا خیر. پیش‌تر نیز، اپل در طراحی صفحه‌کلید مک‌بوک‌پرو از لایه‌ی سیلیکونی استفاده کرده بود تا . بی‌شک کاربران منتظرند ببینند درنهایت کوپرتینویی‌ها در بهبود صفحه‌کلید موفق بوده‌اند یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !