تمام تمرکز خود را روی شرکت‌های دانش‌بنیان گذاشته‌ایم/ شرکت‌های فناور؛ شاهراه عبور از تحریم‌ها


تمام تمرکز خود را روی شرکت‌های دانش‌بنیان گذاشته‌ایم/ شرکت‌های فناور؛ شاهراه عبور از تحریم‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در شرایط کنونی کشور تمام توجهات به سمت شرکت‌های دانش بنیان است.

تمام تمرکز خود را روی شرکت‌های دانش‌بنیان گذاشته‌ایم/ شرکت‌های فناور؛ شاهراه عبور از تحریم‌هاسورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری آنها در بورس اظهار کرد: در حال حاضر یک صندوق مادر برای انجام فعالیت‌های مالی شرکت‌های دانش بنیان در بورس ایجاد شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اعضای این صندوق مادر بیان کرد: اعضای این صندوق را فعالان بخش خصوصی و دولتی با همراهی دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات دانش بنیان در کشور گفت: هر یک از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی باید برنامه ریزی مناسبی برای سرمایه گذاری مالی و خطرپذیر خود داشته باشند و صندوق‌هایی از این دست کمک بسزایی به آنها می‌کند.

تمام تمرکزمان روی شرکت های دانش بنیان است

ستاری تصریح کرد: نسل جدیدی از کارآفرینان در حال ظهور هستند و باید با توجه به واقعیت‌های اقتصادی نیروی انسانی خود را تربیت کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور و تحریم‌های موجود صادرات شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند راه حل مناسبی برای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد کشور باشد.

وی ادامه داد: باید در شرایط تحریم تمام تمرکز خود را روی شرکت های دانش بنیان بگذاریم تا آنها بتوانند به راحتی هر چه تمام تر محصولات خود را به دیگر کشورهای جهان صادر کنند.

ستاری با اشاره به کریدور صادراتی ایجاد شده گفت: این کریدور برنامه‌های خود را در حوزه صادرات به دیگر کشورهای جهان دنبال می‌کند و تاکنون در آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه موفقیت های بسیاری را به دست آورده است.

برگزاری نمایشگاه‌های دانش بنیان راهی برای صادرات بیشتر

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه بیشتری پیدا کند و برگزاری نمایشگاه های فناورانه در سطح کشور یکی از راه‌های توسعه صادرات است.

وی با اشاره به صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت: هنگامی که نمایشگاه‌های دانش بنیان برگزار می‌شوند هیئت‌های تجاریکشورهای دیگر به این نمایشگاه می‌آیند و با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی آشنا می‌شوند و این آشنایی سبب همکاری آنها با یکدیگر و فروش محصولات دانش بنیان میشود.

ستاری یادآوری کرد: شرکت‌های دانش بنیان ایران توانایی خوبی در حوزه صادرات دارند و به کمک نیروی جوان و خلاق می‌توانند به توسعه اقتصادی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)