«مسعود سلیمانی» تنها استاد بازداشتی در آمریکا نیست +آخرین جزئیات از وضعیت دانشمند ایرانی بازداشتی


«مسعود سلیمانی» تنها استاد بازداشتی در آمریکا نیست +آخرین جزئیات از وضعیت دانشمند ایرانی بازداشتی

احمدی گفت: به جز مسعود سلیمانی اساتید دیگری هم در زندان‌های کشور آمریکا بازداشت هستند.

«مسعود سلیمانی» تنها استاد بازداشتی در آمریکا نیست +آخرین جزئیات از وضعیت دانشمند ایرانی بازداشتیمحمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات از وضعیت استاد بازداشتی دانشگاه تربیت مدرس در آمریکا، اظهار کرد: آخرین دادگاهی که قرار بود برای آقای مسعود سلیمانی برگزار شود، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه بود که آن دادگاه هم از طرف دولت آمریکا لغو شد.

وی ادامه داد: سلیمانی هنوز چشم انتظار برگزاری دادگاه خود بوده و مدت بازداشت او بیش از ۶ ماه شده که این مدت زمان خلاف قانون است.

احمدی درباره اخذ وکیل برای سلیمانی، اظهار کرد: خانواده این استاد کار‌هایی انجام داده‌اند، اما به دلیل هزینه سنگین مالی برنامه‌ها روند کار کمی کند پیش می‌رود و دانشگاه تربیت مدرس توانسته مبلغی را جمع آوری کند، اما به دلیل آنکه انتقال پول با مشکل مواجه است، نتوانسته‌ایم در گرفتن وکیل موفق باشیم.

پولی جمع شده توسط دانشگاه تربیت مدرس زیاد است

رئیس دانشگاه تربیت مدرس افزود: مقدار پولی که در دانشگاه جمع آوری شده، زیاد است، اما صلاح نیست که در این برهه زمانی این میزان پول را اعلام کنیم.

وی درباره دیگر استادانی که در آمریکا بازداشت شده اند، گفت: تنها یک نفر از استادان دانشگاه تربیت مدرس در زندان کشور آمریکا به سر می‌برد، اما می‌دانیم از دیگر دانشگاه‌های کشور استادانی هستند که وضعیتی شبیه به آقای سلیمانی دارند و گرفتار زندان های امریکا شده اند.

احمدی یادآوری کرد: وزارت امور خارجه پیگیر وضعیت استاد سلیمانی است، اما پروسه آزادی با مشکل مواجه شده و از ۶ ماه گذشته که آقای سلیمانی در زندان دستگیر شده است، ما جلساتی مکرری را با وزارت امور خارجه برگزار کرده‌ایم و منتظر پیگیری ها و پاسخ از وزارت خارجه هستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان