حمله نژادپرستانه به یک مسجد در اسکاتلند


حمله نژادپرستانه به یک مسجد در اسکاتلند

افراد ناشناس نژادپرست به یک مسجد در اسکاتلند حمله و بر دیوار آن صلیب های شکسته ترسیم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الدستور، در پی افزایش اقدامات ضد اسلامی در برخی از کشورهای غربی، افراد ناشناس در حمله ای نژاد پرستانه به یک مسجد شهر الگین در اسکاتلند، اقدام به ترسیم صلیب های شکسته بر روی یکی از دیوار این مسجد کردند.

«لانسانا بانجورا» رئیس مرکز اسلامی الگین در اسکاتلند در اظهارات مطبوعاتی گفت: این افراد ناشناس اواخر شب دوشنبه(30 اردیبهشت) به این مسجد حمله کردند و بر روی دیوار آن صلیب های شکسته ترسیم کردند که این صلیب ها نماد نازی هاست و راستگرایان تندرو از آن به عنوان نماد استفاده می کنند.

بانجورا با ابراز نگرانی نسبت به افزایش اقدامات انزجارطلبانه ضد مسلمانان در این کشور گفت: امیدواریم که اینگونه اقدامات نژادپرستانه در آینده تکرار نشود.

گفتنی است، اسلام در اوایل قرن هشتم و نهم میلادی وارد اسکاتلند شد و تعداد این مسلمانان در نتیجه مهاجر افزایش یافته است، به طوری که می توان گفت که در این کشور نزدیک به 500 هزار مسلمان زندگی می کنند. همچنین 30 مسجد در سراسر اسکاتلند احداث شده است. جامعه اسلامی دومین جامعه بزرگ دینی در این کشور به شمار می آید.

اولین مسلمانی که نامش در اسکاتلند ثبت شده است، «وزیر بیک» هندی تبار اهل بمبئی بود که در سالهای 1858 تا 1859 میلادی در دانشگاه ادنبرا در رشته پزشکی تحصیل می کرده است. علت افزایش تعداد مهاجران مسلمان به این کشور را می توان استعمارگری انگلیس دانست. مسلمانان در این کشور در سال 1943 میلادی یک موسسه نام «جمعیت اتحادیه مسلمانان» تاسیس کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش