مشکل‌گشایی‌‌های مسجد هدایت از مردم به سبک کرامت‌های امام حسن(ع)


مشکل‌گشایی‌‌های مسجد هدایت  از مردم به سبک کرامت‌های امام حسن(ع)

حجت‌الاسلام تهرانی گفت: صندوق قرض‌الحسنه امام حسن مجتبی(ع) به تاسی از کرامت حسنی طی چند دهه فعالیت، گره‌های فراوانی از مشکلات مردم گشوده است. وام‌های این صندوق کاملاً اسلامی است یعنی از سود و بهره‌های کلان در آن خبری نیست.

حجت الاسلام والمسلمین «علی تهرانی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌اهی مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) چند بار در طول عمر مبارکشان، دارایی خود را به نیازمندان بخشیدند، اظهار کرد: سبط نبی اکرم(ع) به همین دلیل به کریم اهل بیت (ع) شهرت یافته اند زیرا هیچ فردی ناامید از در خانه آن حضرت(ع) بازنمی گشت.

امام جماعت مسجد هدایت افزود: صفت کریم که درباره امام حسن مجتبی(ع) شهرت یافته است در سایر معصومین (ع) نیز وجود داشت، اما همانطور که هر یک از ائمه اطهار (ع) را به صفت خاصی می شناسیم، برای نمونه حضرت رضا(ع) را عالم آل محمد می نامند، امام مجتبی (ع) نیز به کرامت در میان شیعیان شهرت دارند.

وی در ادامه درباره اینکه چرا نام صندوق قرض الحسنه مسجد هدایت را «امام حسن مجتبی(ع)» نامیدند؟، بیان کرد: این مسجد به دلیل قرار داشتن در خیابان جمهوری به عنوان یکی از مهم ترین خیابان های تجاری تهران، همواره در معرض مراجعات نیازمندان قرار دارد، از این رو تصمیم گرفتیم، صندوق قرض الحسنه این خانه خدا را به نام مبارک سبط پیامبر اسلام(ع) مزین کنیم.

تهرانی اضافه کرد: صندوق قرض الحسنه حضرت امام حسن مجتبی (ع) چندین کار مهم انجام می دهد؛ اول از همه مانند سایر صندوق های قرض الحسنه به مردم وام با رویکرد کاملا اسلامی می دهد، یعنی در اینجا خبری از سود و بهره های کلان نیست.

امام جماعت مسجد هدایت در همین باره تصریح کرد: دومین کار مهم صندوق قرض الحسنه حضرت امام حسن مجتبی (ع) شناسایی نیازمندان و ارائه کمک های نقدی و غیرنقدی در طول سال به ویژه در عید نوروز و ماه مبارک رمضان است.

مشکل‌گشایی‌‌های مسجد هدایت  از مردم به سبک کرامت‌های امام حسن(ع)

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام