مراد از پسر انسان در انجیل، منجی آخرالزمان است


مراد از پسر انسان در انجیل، منجی آخرالزمان است

رضایی زارعی در تشریح مهدویت در مسیحیت، گفت: مراد و منظور از پسر انسان، همان منجی آخرالزمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « امیر محمد رضایی زارعی » در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فرهنگیان به تبیین بحث « مهدویت در ادیان ابراهیمی با محوریت مسیحیت» پرداخت.

وی با اشاره به عقاید و بینش دین مسیحیت در مورد منجی، افزود: در انجیل بشارت هایی در رابطه با منجی آمده، که در آن در رابطه با پسر انسان که منظور همان منجی آخر الزمان صحبت شده است.

سخنران تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله، عین عبارتی را که در انجیل در این رابطه آمده را بیان کرد و گفت: در انجیل چنین آمده: «هم چنان که برق از مشرق ساطع شد تا در مغرب ظاهر شود، ظهور پسر انسان در آسمان پدیدار شود و جمیع طوایف زمین سینه زنی کنند و پسر انسان را ببینند که بر ابر های آسمان با قوت و جلال می آید، آسمان و زمین زایل خواهد شد اما سخن من هرگز زایل نخواهد شد، اما از آن روز و ساعت هیچ کس اطلاع ندارد، حتی ملائکه آسمان، شما نیز حاضر باشید، زیرا در ساعتی که گمان نبرید پسر انسان می آید».

وی ادامه داد: طبق نوشته «مستر هاکس آمریکایی» در کتاب « قاموس کتاب مقدس» این واژه 80 بار در انجیل آمده که تنها 30 مورد آن به حضرت عیسی(ع) قابل تطبیق است، اما 50 مورد دیگر آن از منجی ای سخن می گوید که در پایان روزگار یعنی آخرالزمان ظهور خواهد کرد و عیسی(ع) نیز با او خواهد آمد و او را جلال و عظمت خواهد داد که البته از زمان آمدن و وقت آن کسی خبر ندارد.

رضایی زارعی خاطرنشان کرد که در بند های مختلف اناجیل مانند انجیل متی باب ۲۴ آیه ۲۷ و باب ۳۶ آیه ۳۷ و همچنین انجیل لوقا باب ۱۸ باب ۱۸ و ... به آمدن پسر انسان اشاره شده و او را قاضی، داور، عدل گستر و ... معرفی کرده اند.

وی اضافه کرد: در انجیل یوحنا، پسر انسان در بیشتر موارد، خدایی است که به صورت پادشاه و قاضی توصیف شده است و در ضمن موجودی ازلی در بهشت نیز تلقی می شود.

سخنران تشکیلات تحقیقاتی میثاق الله اظهار کرد: از کتب مقدس مسیحیت، چنین برداشت می شود که شخصی برای اصلاح جامعه بشری و تشکیل حکومت جهانی به عنوان نجات بخش و منجی خواهد آمد که همه آمدنش را انتظار می کشند.

رضایی زارعی افزود: همه ملت های جهان او پیروی می کنند و زیر نفوذ او حواهند رفت و او بر جهان حکومت خواهد کرد.

وی در پایان به تحلیل فیلم های هالیوودی مرتبط با موضوع نظیر « مردان ایکس »، « کد داوینچی » و « کنستانتین » پرداخت.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود