اگر حقایق اسلام درست تبیین شود بسیاری از مردم روسیه مسلمان می‌شوند


اگر حقایق اسلام درست تبیین شود بسیاری از مردم روسیه مسلمان می‌شوند

تازه‌مسلمان روسی با بیان اینکه بسیاری از مردم روسیه مسلمان هستند، گفت: البته بسیاری هم مسیحی هستند که اگر با حقایق اسلام آشنا شوند بدون تعصب این دین را پذیرفته و ایمان می‌آورند.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: «میخائیل»، تازه‌مسلمان روسی که ۱۵ سال قبل از آیین مسیحیت به دین اسلام گرویده است، در گفت وگو با شبکه امام رضا(ع) با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغ دین مبین اسلام در روسیه، اظهار کرد: با وجود اینکه بسیاری از مردم روسیه مسلمان هستند اما عده زیادی نیز مسیحی هستند چرا که غالبا با دین اسلام و حقایق آن آشنا نیستند و می دانم چون انسان های متعصبی نیستند در صورت تبلیغ دین اسلام به آن ایمان می آورند.

وی با اشاره به وسعت جغرافیایی روسیه بیان کرد: وضعیت مسلمانان با توجه به گستردگی روسیه در مناطق مختلف، متفاوت است به طوری که در منطقه ای که من زندگی می کردم ۹۰ درصد مسلمان هستند و ارتباط من با مسلمانان و صحبت های بسیار من در خصوص ادیان زمینه گرویدن من به دین اسلام را فراهم کرد.

میخائیل در خصوص نحوه تشرفش به دین مبین اسلام گفت: من با مسلمانان زیاد گفتگو می کردم و از آنها خواستم تا برای من دلیلی بیاورند که چرا مسیحیت دین کاملی نیست و یکی از آنها برای من مفصل توضیح داد و من متوجه شدم نظر اسلام نظری بحق است. بنابر این، خواستم مسلمان شوم اما می ترسیدم ولی ایشان گفت نترس چرا که این ترس از جانب شیطان است.

میهمان برنامه ضیافت الرحمن شبکه امام رضا(ع) ادامه داد: دوست مسلمان من گفت ابتدا فقط نماز بخوان و روزه بگیر، خیلی سخت نیست و بقیه اعمال و واجبات در صورتی که امکان آن را داشتی انجام بده مانند حج، زکات و... ابتدا که شروع کردم خوب بود اما بعد از مدتی کمی سخت شد که البته امتحان از سوی خداوند بود، اما کم کم محکم تر شدم و علمم بیشتر شد و با مسلمانان ارتباط بیشتری برقرار کردم.

وی در خصوص وضعیت تبلیغ اسلام در روسیه خاطرنشان کرد: در روسیه هر چه بلد بودم برای دیگران هم توضیح می دادم، چون این را وظیفه خود می دانستم و اگر در روسیه به شکل جدی دین اسلام تبلیغ شود مردم آن را راحت می پذیرند چرا که برای آن ها حق مشخص می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل