حمایت از رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق


حمایت از رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق

معاون اول رئیس‌‌جمهوری عراق با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق حمایت می‌شود، گفت: این دانشگاه می‌تواند الگوی موثری برای تقریب باشد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: «نوری المالکی» در دیدار با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ضمن تقدیر از فعالیت های تقریبی جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه مذاهب اسلامی را دانشگاه مهمی دانست و تأکید کرد: این دانشگاه می‌تواند الگوی موثری برای تقریب باشد.

دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند الگوی موثری برای تقریب باشد/ حمایت از رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق

معاون اول رئیس‌ جمهور فعلی و نخست وزیر اسبق عراق در ابتدای این دیدار سلام خود را خدمت مقام معظم رهبری رهبر معظم رهبری و آیت الله تسخیری و آیت الله اراکی ابلاغ کرد و ضمن تقدیر از فعالیت های تقریبی جمهوری اسلامی ایران دانشگاه مذاهب اسلامی را دانشگاه مهمی برشمرد و تأکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند الگوی موثری برای تقریب باشد.

وی اعلام کرد که از همه ظرفیت ها برای رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق حمایت خواهند کرد.

حمایت از رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق

معاون اول رئیس‌ جمهور عراق همچنین یادآور شد: باتوجه به فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی قول مساعد داد که این دانشگاه در عراق جز دانشگاه های معتبر قلمداد گردد.


مدل تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی نیاز عراق امروز پساداعش است

حجت الاسلام «محمدحسین مختاری» نیز در این دیدار با اشاره به سابقه و جایگاه این دانشگاه در قاموس تقریبی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی دانشگاهی متمایز و ویژه در گسترش تقریب و تربیت نیروهای تقریبی برای جهان اسلام.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: امروزه کادر تقریبی جهان اسلام در دانشگاه مذاهب اسلامی تربیت می شود.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی به استقبال بی نظیر کشورهای مختلف برای تاسیس شعب این دانشگاه، بیان داشت: این استقبال نشانه از آکادمیک و تقریبی بودن دانشگاه مذاهب اسلامی دارد.

حجت الاسلام مختاری در ادامه به ظرفیت های موجود بین دو کشور ایران و عراق اشاره کرد که دانشگاه مذاهب اسلامی می تواند در دوره پس از داعش نقش جدی داشته باشد و در واقع مدل تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی نیاز عراق امروز پساداعش است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...