استفاده از ناو جنگی و زیردریایی هسته‌ای برای محافظت از ترامپ در ایرلند!


استفاده از ناو جنگی و زیردریایی هسته‌ای برای محافظت از ترامپ در ایرلند!

تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله یک زیردریایی هسته‌ای و یک ناو جنگی امنیت سفر ماه آینده رئیس‌جمهور آمریکا به ایرلند را تامین خواهند کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سفر اوایل ماه آینده خود به ایرلند با استفاده از تجهیزات نظامی قدرتمند و پیشرفته از جمله کشتی جنگی و زیردریایی هسته‌ای محافظت خواهد شد.


نیروی دریایی آمریکا قرار است در روز‌های پیش از فرود آمدن هواپیمای رئیس‌جمهور این کشور در فرودگاه «شانون» ایرلند در پنجم ژوئن به طور محرمانه تسلیحات نظامی را به سواحل غربی این کشور اعزام کند. همچنین بنابر گزارش میرور، فرودگاه شانون در ایرلند به موشک‌های زمین به هوا مجهز بوده و آماده مقابله با هر گونه تهدید هوایی علیه هواپیمای رئیس جمهور آمریکا است.
نزدیک به دو هزار نیرو نیز به منظور امنیتی کردن کامل منطقه مستقر خواهند شد که در مجموع این تدابیر امنیتی نزدیک به ۱۰ میلیون یورو هزینه دربر خواهد داشت. میرور یادآور شد برنامه مرخصی و استراحت نظامیان در طول سفر رئیس جمهور آمریکا لغو شده و صد‌ها نیروی نظامی از دیگر مناطق ایرلند به منطقه کلر اعزام خواهند شد.


ترامپ ۷۲ ساله و ملانیا، همسر ۴۹ ساله او قرار است صبح چهارشنبه پنجم ژوئن وارد ایرلند شده و در شانون با نخست وزیر این کشور دیدار و سپس برای برگزاری بازی گلف به هتل دونبگ عزیمت کنند. رئیس جمهور آمریکا طبق برنامه، روز بعد راهی نرماندی فرانسه می‌شود تا در مراسم یادبود این عملیات در زمان جنگ جهانی دوم شرکت کرده و هفتم ژوئن به واشنگتن بازخواهد گشت.
زمین بازی گلف ترامپ نیز قرار است توسط تک تیرانداز‌ها محافظت شود. میرور به نقل از یک منبع خبری نوشت ترامپ توسط انبوهی از سربازان نیروی ویژه ارتش، نیرو‌های سرویس مخفی آمریکا و سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته مورد محافظت قرار می‌گیرد. در زمان عبور هواپیمای رئیس جمهور آمریکا از فراز اقیانوس اطلس، یک کشتی جنگی بزرگ با این هواپیما در ارتباط خواهد بود. همچنین دست کم یک زیردریایی آمریکایی نیز در منطقه حاضر خواهد بود. کشتی جنگی آمریکا در صورت شناسایی هر گونه تهدیدی علیه هواپیمای ترامپ، به راحتی آن را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهد.
همچنین در اطراف فرودگاه شانون موشک‌های ضدهوایی به منظور تامین پوشش امنیتی آنجا در زمان حضور ترامپ مستقر خواهند شد. رئیس جمهور آمریکا یک تیم ۶۰۰ نفره از نیرو‌های سرویس مخفی، محافظان، مشاوران، متخصصان نظامی و افسران رابط را در این سفر همراه خواهد داشت. کشتی جنگی آمریکایی همچنین مجهز به یک تیم پزشکی ویژه به همراه جراحان بوده، تا در صورت حادث شدن تیراندازی یا جراحت برای ترامپ آماده عمل شوند و در هواپیمای مخصوص او نیز کادر پزشکی حضور دارند.


انتظار می‌رود هواپیمای شماره ۲ ریاست جمهوری آمریکا نیز به منظور پشتیبانی راهی ایرلند شود. نیروی هوایی ایرلند نیز در این سفر آماده پشتیبانی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان