راهی برای درمان سکته مغزی حاد


راهی برای درمان سکته مغزی حاد

محققان به تازگی دریافتند که تحریک عصبی می‌تواند راه جدیدی برای درمان سکته مغزی حاد باشد.

به گزارش مشرق، دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا،‌ لس‌آنجلس دریافتند که تحریک سلول‌های عصبی می‌تواند جریان خون را افزایش داده و در نتیجه به درمان بیمارانی با سکته مغزی حاد، کمک کند.

براساس گزارش «ساینس بلاگ»، این درمان بر روی هزار بیمار انجام شد و پس از سه ماه میزان ناتوانی افراد، کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

پزشکان پیش از این برای درمان بیمارانی با سکته مغزی حاد، لخته های خون را از عروق خونی آنها حذف می‌کردند اما در روش جدید تحریک الکتریکی بر سلول های عصبی پشت بینی وارد می‌شود تا جریان خون را در مغز افزایش دهد و از لخته شدن خون در نقاط حساس مغز جلوگیری کند.

دانشمندان دریافتند که تحریک سلول‌های عصبی نه تنها جریان خون را افزایش می‌دهد بلکه از ورم مغز نیز جلوگیری می‌کند و توانایی نورون‌ها را در جبران آسیب‌ها و تشکیل اتصالات جدید مغزی، افزایش می‌دهد.

راهی برای درمان سکته مغزی حاد

در این مطالعه 520 بیماری که قشر مغزی‌شان آسیب دیده بود، مورد بررسی قرار گرفتند؛ محققان برای انجام این نوع درمان، از یک الکترود تحریک عصبی استفاده کردند که به طور موقت در سقف دهان قرار می‌گیرد. این الکترودها به طور فعال سلول‌های عصبی را به مدت 4 ساعت در روز و برای 5 روز متوالی تحریک کردند.

گفتنی است؛ سکته یکی از دلایل عمده مرگ و میر در سراسر جهان است که درمان‌های جدید و موثر می‌تواند کمکی به حل این مشکل باشند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا