برندگان جشنواره کن 2019 معرفی شدند


برندگان جشنواره کن 2019 معرفی شدند

جشنواره کن 2019 (2019 Cannes Film Festival) به پایان رسید و برندگان معرفی شدند. فهرست کامل برندگان جشنواره کن 2019 را در ادامه مشاهده کنید. هیئت داوران در نهایت برندگان جشنواره کن 2019 را مشخص کرد و جایزه نهایی به فیلم انگل (Parasite) به کارگردانی بونگ جون هو رسید. رئیس هیئت داوران امسال، آلخاندرو گونزالس... نوشته برندگان جشنواره کن 2019 معرفی...

جشنواره کن 2019 (2019 Cannes Film Festival) به پایان رسید و برندگان معرفی شدند. فهرست کامل برندگان جشنواره کن 2019 را در ادامه مشاهده کنید.

هیئت داوران در نهایت برندگان جشنواره کن 2019 را مشخص کرد و جایزه نهایی به فیلم انگل (Parasite) به کارگردانی بونگ جون هو رسید. رئیس هیئت داوران امسال، آلخاندرو گونزالس ایاناریتیو بود که آثار همچون مرد پرنده‌ای و از گور برخاسته را در کارنامه دارد.

ایاناریتیو در کنار داورانی همچون پاول پالیکوفسکی، کارگردان لهستانی که سال گذشته جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را کسب کرده بود، ال فانینگ بازیگر زن آمریکایی، مایمونا ان دیایه کارگردان مطرح کشور بورکینافاسو، کلی رایکارد کارگردان و فیلم نامه‌نویس آمریکایی، آلیس رورواچر کارگردان ایتالیایی، انکی بیلال نویسنده فرانسوی، رابین کامپیو کارگردان فرانسوی و یورگس لانتیموس کارگردان یونانی و سازنده آثاری همچون دندان نیش و خرچنگ، توانستند سال خوبی را برای کن رقم بزنند و فهرست برندگان جشنواره کن 2019 نیز نشان می‌دهد که آن‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند تا شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کنند.

امسال 20 فیلم برای نخل طلا رقابت کردند و چند کارگردان که قبلا این این جایزه را به خانه برده بودند، بازگشتند تا یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنند، از جمله ترنس مالیک با فیلم زندگی پنهان (A Hidden Life)، کوئنتین تارنتینو با فیلم روزی روزگاری آمریکا، کن لوچ با فیلم متاسفم شما را از دست دادیم (Sorry We Missed You) و برادران داردن با فیلم احمد جوان (Young Ahmed).

برندگان جشنواره کن 2019 معرفی شدند

طبق اعلام هیئت داوران، تمامی اعضا موافق بودند که فیلم انگل باید جایزه نخل طلا را به خانه ببرد. این اولین بار است که یک کارگردان کره‌ای جایزه اصلی کن را به دست می‌آورد.

فهرست برندگان جشنواره کن 2019

– نخل طلا: فیلم انگل به کارگردانی بونگ جون هو
– جایزه بزرگ: فیلم آتلانتیک (Atlantics) به کارگردانی ماتی دیوپ
– جایزه هیئت داوران: به طور مشترک برای فیلم بینوایان (Les Misérables) به کارگردانی لاج لی و باکورو (Bacurau) به کارگردانی کلبر مندوسا فیلهو
– بهترین بازیگر زن: امیلی بیچام برای فیلم جو کوچک (Little Joe)
– بهترین بازیگر مرد: آنتونیو باندراس برای فیلم درد و افتخار (Pain and Glory)
– بهترین کارگردان: ژان پیر و لوک داردن برای برای فیلم احمد جوان
– بهترین فیلمنامه: سلین سیاما برای فیلم تصویر یک زن روی آتش (Portrait of a Lady on Fire)
– تقدیر ویژه: این باید بهشت باشد (It Must Be Heaven) به کارگردانی الیا سلیمان و خدای هیولا (Monstruo Dios) به کارگردانی آگوستینا سن مارتین
– بهترین فیلم اول: مادران ما به کارگردانی سزار دیاز
– نخل طلای بهترین فیلم کوتاه: فاصله میان ما و آسمان (The Distance Between Us And The Sky) به کارگردانی وایلیس ککاتوس

جشنواره کن 2019 در تاریخ 14 مه 2019 (24 اردیبهشت 1398) آغاز شد و در 25 مه 2019 (4 خرداد) به کار خود پایان داد. در جشنواره امسال، ایران نامزدی نداشت و فیلم جدید کوئنتین تارنتینو برخلاف تصور، جایزه‌ای دریافت نکرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت