سیر تا پیاز ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی آینده


ثبت نام در مدرسه برای کلاس اولی‌ها فرآیندی طولانی‌تر از سایر پایه‌های تحصیلی دارد که برخی از مهم‌ترین مراحل آن در ادامه ذکر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایام نام نویسی در مدارس برای اولیایی که فرزندشان نخستین گام‌های علمی ورود به مدرسه را تجربه می‌کند ضمن شیرینی‌ وشوق بزرگ شدن فرزند، فرآیندهای طولانی و زمان‌بر به دنبال دارد که گاه سختی مسیر از شیرینی این بزرگ شدن می‌کاهد.

جدا از مسیر نسبتا طولانی که برای ثبت نام در پایه اول دبستان وجود دارد، کاغذبازی‌ها و گاه سخت‌گیری‌های بی‌ضابطه برخی مدارس نسبت به ثبت نام دانش آموز در مدرسه‌ای خاص یا با کیفیت نسبتا بالا یکی از مشکلات دیرینه‌ای است که اغلب برای نام نویسی در مدارس دولتی به بهانه توجه به محدوده محل زندگی تا مدرسه وجود دارد؛ مدارس غیردولتی برند هم که یا شهریه بالایی دارند یا آنقدر مانع برای ورود دانش آموز می‌تراشند که نوآموز باید عبور از هفت خوان رستم را تجربه کند.

به هر حال فارغ از سختی‌های ورود به مدرسه رعایت ضوابطی از قبیل داشتن سن قانونی، شرکت در طرح سنجش نوآموزان، ثبت نام کتاب درسی و لباس فرم و مواردی از این قبیل باید رعایت شود.

سیر تا پیاز ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی آینده

اجرای طرح سنجش نوآموزان از اواسط خردادماه

اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزانی طرحی با قدمتی بیش از دو دهه است که به ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان از قبیل سلامتی چشم، گوش، شرایط عمومی بدن، آمادگی تحصیلی و تعیین بهره هوشی آنها می‌انجامد.

آنطور که مجید قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفته است امسال طرح سنجش سلامت نوآموزان از حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تا پایان شهریور انجام می‌شود و دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان همچنین پیش دبستانی‌ها امکان شرکت در آن دارند.

هزینه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان ۳۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است البته پایگاه‌های سنجش براساس وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، به صورت رایگان یا نیم بها هم نوآموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

سیر تا پیاز ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی آینده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان