اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن برگزار شد


اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن برگزار شد

بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز به کار خود پایان داد.

اختتامیه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن برگزار شدبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اختتامیه بخش دانشگاهی بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که به مدیریت دانشگاه فرهنگیان برپا بود، امروز شنبه، چهارم خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، علی محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حسین افتخاریان، عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و جمعی دیگر از معاونان دانشگاه فرهنگیان در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام ستاد بخش دانشگاهی نمایشگاه بیست و هفتم قرآن در این آیین گفت: ارائه پایان‌نامه، کتاب، نرم‌افزار، هنر‌های نمایشی و تجسمی مهمترین فعالیت‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن در این دوره بود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ اثر فاخر از سوی دانشگاه‌ها برای حضور در نمایشگاه ارسال شد. در این مدت برپایی نمایشگاه قرآن، بخش دانشگاهی، هر شب میزبان حضور شخصیت‌های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی بود و در راس آن‌ها حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دانشگاهی بود.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان افزود: انقلاب ما با محوریت قرآن پیروز شد و به راه خود ادامه داد و با همین محور در گام دوم انقلاب راه خود را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن امسال، گفت: رقابت زیادی در ارائه کار‌های فاخر بود. تلاش و پویایی غرفه‌ها و حضور مقامات و مسئولان دانشگاهی در نمایشگاه را شاهد بودیم. در این بخش شاهد حضور دانشگاه پیام نور با تنوع در ارائه مشاوره‌های دینی و ورکشاپ‌های متعدد بودیم، همچنین حضور دانشگاه تهران با حضور کانون‌های قرآن و عترت آن و ارائه فعالیت‌های آن‌ها مشهود بود. این کانون‌ها جای فعالیت بیشتری در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فرهنگیان دارند و می‌توانند در حوزه ارائه معارف قرآن کار کنند.

محمدی همچنین درباره فعالیت دیگر دانشگاه‌های حاضر در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، ادامه داد: دانشگاه قرآن و حدیث با رونمایی از کتاب‌های ارزشمند رشته‌های علوم قرآن و حدیث فعالیت ارزنده‌ای داشت. غرفه جهاد دانشگاهی با تعدد برنامه‌های در حوزه‌های روز جامعه از جمله کسب و کار و ارائه مشاوره‌های دینی و قرآنی عملکرد خوبی داشت. دانشگاه هنر کار جالبی را ارائه کرده بود و با یک طرح مفهومی، سعی کرد مفاهیم قرآنی را با کمک آیه‌ای از سوره مبارکه نور ارائه کند. دانشگاه علامه ایده جذاب و خوبی را دنبال کرد. دانشگاه فرهنگیان هم اقدام به ارائه آثار قرآنی و کاربردی و رونمایی از طرح‌های قرآنی خود کرد. دانشگاه علم و صنعت با یک طرح خوب در نمایشگاه حضور داشت، همچنین وزارت بهداشت در کنار فعالیت‌های قرآنی، کار پایش سلامت را به صورت گروهی انجام داد و مشاوره‌های پزشکی و سلامت به مخاطبان ارائه کرد. دانشگاه آزاد هم با اجرای برنامه‌های نمایشی فعالیت خوبی داشت.

یادآور می‌شود، در حاشیه آیین پایانی بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، از تیم‌های برگزیده مسابقات دانشجویی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن با اعطای جوایزی تقدیر شد.

در بخش برادران، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رتبه نخست مسابقات تیمی دانشجویی را کسب کرد. همچنین دانشگاه ایران از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رتبه دوم در بخش برادران را کسب کرد. رتبه سوم مسابقات تیمی دانشجویی در این بخش هم به دانشگاه فرهنگیان رسید.

در بخش خواهران رتبه اول به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رسید. دانشگاه ایران و دانشگاه فرهنگیان هم به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم مسابقات تیمی بخش خواهران در بخش دانشگاهی را کسب کردند.

همچنین در این آیین از ۱۷ غرفه حاضر در این بخش و نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مدیریت دانشگاه‌های زیرمجموعه خود را بر عهده داشتند، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اهدای لوح یادبود و تندیس این دوره از نمایشگاه، تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، در این آیین از دانشگاه‌های فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جهاد دانشگاهی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی‌ـکاربردی، سازمان بسیج دانشجویی، دانشگاه علوم و معارف قرآن، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه سوره و دانشگاه هنر نیز تقدیر شد.

یادآور می‌شود، اجرای گروه بین‌المللی اسراء دیگر برنامه جانبی آیین پایانی بخش دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود. این گروه سال گذشته اجرایی را در محضر مقام معظم رهبری داشته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید