انعقاد بیش از 432 هزار قرارداد آتی طلای سرخ در بورس کالا


انعقاد بیش از 432 هزار قرارداد آتی طلای سرخ در بورس کالا

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران بیش از 432 هزار و 760 قرارداد آتی زعفران منعقد کردند و ارزشی بیش از 6 هزار و 825 میلیارد و 329 میلیون ریال را رقم زدند که این ارقام حاکی از رشد 7 درصدی حجم قرارداد‌ها نسبت به هفته پیش از آن بوده است.

به گزارش شمانیوز به نقل از «کالاخبر»، معامله گران طی معاملات هفته گذشته ۱۳۰ قرارداد آتی زعفران رشته‌ای درجه یک برای تحویل اردیبهشت ۹۸ به ارزش یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال منعقد شد که با توجه به فرارسیدن موعد تسویه و تحویل فیزیکی، حجم و ارزش معاملات این قرارداد‌ها با کاهش مواجه شد.
انعقاد بیش از 432 هزار قرارداد آتی طلای سرخ در بورس کالا

۱۲۴۴ قرارداد آتی زعفران رشته‌ای نیز برای تیرماه امسال منعقد شد تا ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال برای این سررسید معاملاتی به ثبت برسد.

همچنین، ارزش معاملات قرارداد آتی زعفران رشته‌ای برای تحویل خرداد ماه نیز به رقم ۱۲ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال رسید و ۹۸۴ قرارداد در این سررسید معاملاتی منعقد شد که این ارقام به ترتیب با رشد ۴ و یک درصدی نسبت به دو هفته همراه بود.

در جریان معاملات هفته گذشته، معامله گران بیش از ۳۷۹ هزار قرارداد آتی را بر پایه زعفران نگین منعقد کردند و ارزش معاملاتی ۶ هزار و ۴۴ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریالی را رقم زدند. حجم و ارزش معاملات در این سررسید معاملاتی به ترتیب ۲۵ و ۱۵ درصد رشد را نسبت به هفته پیش از آن تجربه کرد.

در سررسید خرداد ماه این قرارداد نیز معامله گران شاهد انعقاد بیش از ۵۰ هزار و ۴۵۰ قرارداد به ارزشی بیش از ۷۴۹ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد