تابستان امسال قیمت و بازی‌های حاضر در سرویس گیمینگ Google Stadia معرفی می‌شوند


تابستان امسال قیمت و بازی‌های حاضر در سرویس گیمینگ Google Stadia معرفی می‌شوند

گوگل چندی قبل در رویدادی با عنوان Stadia به معرفی سرویس استریم بازی جدید خود و تعدادی از قابلیت‌های آن پرداخت. اما بسیاری از سوالات بزرگ در مورد این سرویس گیمینگ بدون پاسخ باقی ماند. اکنون گوگل اعلام کرده است که قصد دارد طی روزهای آینده، جزییات کاملی از این سرویس جدید خود منتشر کند.

گوگل چندی قبل در رویدادی با عنوان Stadia به معرفی سرویس استریم بازی جدید خود و تعدادی از قابلیت‌های آن پرداخت. اما بسیاری از سوالات بزرگ در مورد این سرویس گیمینگ بدون پاسخ باقی ماند. اکنون گوگل اعلام کرده است که قصد دارد طی روزهای آینده، جزییات کاملی از این سرویس جدید خود منتشر کند.

گوگل امروز در یک توئیت رسمی اعلام کرد که در تابستان پیش‌رو به بسیاری از سوالات باقی مانده در مورد سرویس استریم بازی Stadia پاسخ می‌دهد. این شرکت در توئیت خود اعلام کرده است که این اطلاعات جدید شامل قیمت، نام بازی‌های موجود و جزییات کاملی از نحوه عرضه این سرویس خواهد بود. به جرات می‌توان گفت که در حال حاضر این سه سوال، معرف مهم‌ترین ابهامات این سرویس جدید هستند و گوگل می‌تواند تنها با پاسخ دادن به آن‌ها، جزییات کاملی از سرویس استریم Stadia منتشر کند. گفته می‌شود جزییات جدید در مورد این سرویس قرار است در یک مراسم دیگر که در تابستان پیش‌رو برگزار خواهد شد منتشر شود.

بخشی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که گوگل قصد دارد از این جزییات در حاشیه نمایشگاه E3 2019 رونمایی کند، اما تاکنون در برنامه زمان بندی شده از این نمایشگاه، نامی از کنفرانس اختصاصی گوگل برده نشده است. به این معنی که به احتمال فراوان تا پیش از نمایشگاه E3 2019 شاهد برگزاری این رویداد به صورت مجزا خواهیم بود.

Stadia نام سرویس استریم بازی جدید گوگل است که براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت به راحتی می‌تواند از طریق مرورگر وب یا تلویزیون کاربران به اجرا درآید. گوگل در نظر دارد برای استفاده از این سرویس گیمینگ یک دسته و کنترلر اختصاصی تولید کند، اما این شرکت اعلام کرده است که دسته‌های بازی استاندارد و موجود در بازار نیز می‌توانند برای استفاده از این سرویس به کار گرفته شوند. قرار است این سرویس همراه با یک کنترلر Wi-Fi عرضه شود که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و می‌تواند کمترین تاخیر و بهترین ارتباط با سرورهای گوگل را فراهم کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این سرویس استریم بازی می‌تواند قابلیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی داشته باشد اما همه این پیش‌بینی‌ ها هنگامی قابل دسترس خواهد بود که گوگل قیمت مناسبی را هم برای آن در نظر بگیرد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل، سرویس Stadia قادر است همه بازی‌های موجود را با بهترین وضوح و جزییات گرافیکی بر روی سرورهای قدرتمند خود به اجرا در آورد و آن‌ها را به صورت مستقیم به تمامی دستگاه‌هایی که دارای یک ارتباط اینترنت سریع هستند استریم نماید. سرویس Stadia از این نظر قابل اهمیت به نظر می‌رسد که به استودیوهای سازنده اجازه می‌دهد بدون نگرانی از بابت عملکرد بازی‌های خود بر روی دستگاه‌های پایین رده، نسبت به ساخت آن‌ها اقدام کنند. رفع این محدودیت‌ها می‌تواند در کوتاه مدت سبب معرفی نسل جدیدی از بازی‌ها شود که دارای وضوح و جزییات گرافیکی بسیار بهتری هستند.

به صورت همزمان مایکروسافت نیز این روزها مشغول آماده سازی سرویس استریم بازی اختصاصی خود است. این سرویس که در حال حاضر با عنوان Project xCloud شناخته می‌شود با هدف رقابت با سرویس گیمینگ گوگل طراحی شده است. مایکروسافت در نظر دارد در نمایشگاه E3 امسال جزییات بیشتری از این سرویس گیمینگ خود منتشر کند. این شرکت همچنین اخیراً اعلام کرده کار تست و ارزیابی سرویس استریم بازی Project xCloud را با همکاری چند استودیو تولید بازی نظیر Capcom آغاز کرده است. مایکروسافت این روزها به صورت همزمان مشغول کار بر روی نسل جدید از کنسول‌های بازی خود و همچنین چندین عنوان بازی برای کنسول‌ Xbox One نیز هست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول