اظهار نظر سینمایی‌ها درباره ادغام شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش


اظهار نظر سینمایی‌ها درباره ادغام شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش

سه تن از تهیه کنندگان سینما درباره ادغام شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش و تاثیر آن بر سینمای ایران اظهار نظر کردند.

اظهار نظر سینمایی‌ها درباره ادغام شورای پروانه ساخت و پروانه نمایشبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مسائلی که در نشست خبری حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی با اهالی رسانه مطرح شد، بحث ادغام شورای پروانه ساخت و نمایش و خروجی‌ این اتفاق بود. انتظامی به این موضوع جواب کلی داد و جزئیات آن را به زمان دیگری موکول کرد. درباره اینکه ادغام این دو شورای سینمایی می‌تواند به نفع سینمای ایران باشد یا به ضرر آن با چند تهیه‌کننده سینما گفتگو کردیم که در ادامه آن را می‌خوانید؛‌

محمد احمدی تهیه کننده سینما درباره این موضوع گفت: من با منحل شدن شورای پروانه ساخت مخالفم؛ چون در چارچوب سینما، فرهنگ ما و به نفع تهیه کنندگان و کارگردانان نیست.

وی افزود: اما ادغام این دو شورا را اتفاق خوبی می دانم؛ چون کسانی که پروانه ساخت صادر می‌کنند، فیلم را هم می‌بینند و به آن اشراف دارند. اما زمانی که تیم دیگری درباره نسخه آماده نمایش فیلم ها نظر می‌دهند، ممکن است سوء تفاهم‌هایی پیش بیاید.

احمدی عنوان کرد: در کل به نظرم ادغام این دو شورا به نفع سازمان سینمایی، وزارت ارشاد و فیلمساز و در نهایت سینمای ایران است.

جواد نوروزبیگی از دیگر تهیه کنندگان سینمای کشورمان درباره ادغام این دو شورای سینمایی بیان کرد: من به شخصه با حذف شورای پروانه ساخت موافقم؛ اما اگر همان نفراتی که در این دو شورا هستند، ادغام و یا تعدادی از آن‌ها حذف شوند و نظر بدهند؛ به نظر من نفس قضیه فرقی نکرده و مسئولیت‌ها همان است. البته این احساس و برداشت من از صحبت‌های حسین انتظامی بود و قطعاً اگر جزئیات بیشتری درباره این طرح ارائه می‌شد، می‌توانستیم تحلیل و بررسی بهتری انجام دهیم.

عبدالله علیخانی هم بیان کرد: این ادغام اتفاق خوبی است؛ چون افرادی که پروانه ساخت صادر می‌کنند، فیلم را می‌بینند و نمی‌توانند زمان صدور پروانه نمایش سلیقه خود را عوض کنند. مگر زمانی که اتفاقی خاص در نسخه آماده نمایش فیلم افتاده باشد. اما زمانی که دو گروه به صورت جداگانه تصمیم گیری می‌کنند، دو سلیقه‌ متفاوت از دو گروه اعمال می‌شود و در نتیجه تصمیمی متفاوت ارائه خواهد شد و این برای فیلمسازان اصلاً خوب نیست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس