نوروزی: خط 2 متروی اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی می‌شود


نوروزی: خط 2 متروی اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی می‌شود

شهردار اصفهان گفت: در احداث خط 2 متروی اصفهان مناسب سازی برای معلولان مدنظر است اما زیرساخت های خط اول متروی اصفهان 17 سال پیش ایجاد شده است و امکان برخی تغییرات وجود ندارد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، قدرت الله نوروزی در جمع خبرنگاران در ارتباط با ساماندهی پیاده روهای اصفهان از جملهخیابان های مهر، مهران و مشتاق دوم برای معلولان، اظهار داشت: یکی از حقوق شهروندی توجه به حقوق معلولان است که باید در همه خیابان ها، پیاده روها، اتوبوس ها، مترو و مکان های عمومی تبلور پیدا کند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در پیاده روهای خیابان های مذکور مسیرهایی را ویژه معلولان تعیین کنیم باید با توجه به عرض ترافیکی متغیری که وجود دارد، آزادسازی هایی انجام و عرض این پیاده روها اصلاح شود که در این صورت هم مشکل ترافیکی این خیابان ها و نیز تردد عابران پیاده برطرف می شود.

شهردار اصفهان افزود: زیرساخت های خط اول متروی اصفهان ۱۷ سال پیش ایجاد شده و اگر در زیرساخت آن امکان تردد معلولان لحاظ نشده باشد دیگر نمی توان کاری انجام داد اما در احداث خط ۲ مترو این موضوعات به صورت جدی لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه در خط یک مترو نواقصی وجود دارد که اصلاح آن را در دستور کار قرار دادیم و بودجه هایی را طبق اولویت اختصاص می دهیم، گفت: در طرح های جدید شهرداری باید همه نکات مربوط به تردد معلولان دیده شود و آنچه در گذشته انجام شده نیز در حد امکان اصلاح شود.

سد معبرهای خیابان مسجد سید با همیاری مردم رفع می شود

نوروزی در مورد سد معبر در خیابان مسجد سید نیز با بیان اینکه مسجد سید خیابان مهمی واقع در بافت تاریخی است و مراسم مهم شهر در مسجدی که در این خیابان وجود دارد، برگزار می شود، گفت: برای جلوگیری از سد معبر در این خیابان کسبه به ویژه مغازه های تزئین خودرو باید همکاری بیشتری داشته باشند تا کناره خیابان اشغال نشده و برای تردد مردم مزاحمت ایجاد نشود.

تصویب کمک ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری اصفهان به آزادی زندانیان

وی در مورد اقدام شهرداری برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان نیز گفت: ما تلاش می کنیم در ماه مبارک رمضان با تعامل با اداره کل زندان های استان اصفهان، برخی زندانیان که بدهی مالی دارند را آزاد کنیم در همین راستا امسال هم لایحه ای به شورای شهر ارسال کردیم و ۳۰۰ میلیون تومان کمک شهرداری اصفهان برای آزادی زندانیان تصویب شد.

46

کد خبر 1263607

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !