مرکز مطالعات، پشتوانه تصمیمات شهرداری


مرکز مطالعات، پشتوانه تصمیمات شهرداری

شهردار تهران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را پشتوانه تصمیم‌های شهرداری و بازوی اصلی این سازمان در دوره جدید مدیریت شهری دانست

مرکز مطالعات، پشتوانه تصمیمات شهرداریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهردار تهران ظهر امروز به همراه چند تن از اعضای شورای‌شهر در آیین تودیع «میثم بصیرت» سرپرست و معارفه «محمدحسین بوچانی» رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران حضور یافت.
پیروز حناچی در ابتدای سخنان خود در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، با بیان اینکه امیدوارم راهنمایی‌های این امام عزیز مسیر زندگی و آینده ما را روشن و روشن‌تر کند، گفت: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران یکی از مراکز تاثیرگذار در پایتخت است و اکثر محور‌های طرح جامع سال ۸۶ با مدیریت و تلاش این مرکز تهیه شد. طرح‌های موضوعی نیز که باید برای رسیدن به چشم‌انداز شهر تهران تنظیم شود، در راستای تلاش‌های این مرکز تهیه شده است.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران پشتوانه تصمی‌های ماست، ادامه داد: خوشبختانه با تصمیم شورای‌شهر به جای ایجاد یک مرکز جدید، قرار شد از ظرفیت این مرکز برای پاسخ به سوالات و مشاوره برای تصمیم گیری استفاده شود که این امر مسئولیت مرکز مطالعات را افزایش خواهد داد. این مرکز بازوی اصلی نهاد شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری است.
حناچی یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران را ارزیابی اقدامات انجام شده دانست و اضافه کرد: در اغلب اوقات تنها به هنگام تصمیم‌سازی از ظرفیت مرکز استفاده می‌کنیم، در حالی که ارزیابی اقدامات انجام شده نیز می‌تواند فرصت مهمی باشد.
شهردار تهران به این حدیث از حضرت امیرالمومنین (ع) که «خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده، کجا هست و به کجا می‌رود» اشاره کرد و گفت: درمورد ارجاع کار‌ها توصیه‌ای دارم؛ زمانی که مریض می‌شویم به دنبال ارزان‌ترین پزشک نمی‌رویم بلکه در جست‌وجوی بهترین پزشک هستیم؛ این مرکز باید همیشه به دنبال استفاده از بهترین کارشناسان و دانشمندان باشد، زیرا نگرش و رویکرد است که نتیجه کار را متفاوت خواهد کرد.
حناچی در ادامه به اتمام دوره سرپرستی میثم بصیرت در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران پرداخت و عنوان کرد: دوره سرپرستی یک دوره ابدی نیست و همان‌طور که شامل ابقاء است، تودیع را هم در بر می‌گیرد.
شهردار تهران درباره محمدحسین بوچانی رئیس جدید مرکز نیز گفت: در دوره‌ای که در وزارتخانه بودم، مسیر رساله ایشان را تعقیب می‌کردم. بدون شک تجربیات و دانشی که آقای بوچانی دارد، در این مسئولیت به مدیریت شهری کمک خواهد کرد.
وی با ابراز امیدواری به اینکه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران بتواند به حل مشکلات جاری شهرداری کمک کند، بیان کرد: اقدامات این مرکز صرفاً ترویجی نیست، بلکه ما در درجه اول به دنبال حل مشکلات شهرداری تهران با روش علمی هستیم؛ در وهله دوم است که می‌توانیم انتشار دستاورد‌ها به شکل مقاله و کتاب را در نظر بگیریم.
حناچی در پایان با بیان اینکه در تمامی بخش‌های شهرداری با معضل پرداختی مواجه هستیم، تصریح کرد: شدت این امر تا آن حد است که در پایان سال اصلی‌ترین نگرانی ما تامین حقوق و دستمزد کارکنان است؛ امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد