امسال؛ ایجاد 68 هزار شغل شناسنامه دار


امسال؛ ایجاد 68 هزار شغل شناسنامه دار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : امسال براساس بسته‌ای 3 گانه 68 هزار شغل شناسنامه دار ایجاد خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ محمدجواد آذری جهرمی با حضور در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص برنامه اشتغال وزارت ارتباطات، بسته‌ای ۳ گانه شامل بسته توانمندسازی، بسته نوآفرینی و بسته پارک‌های اقتصاد دیجیتال طراحی کرده ایم که ۲۰ خرداد امسال رونمایی می‌شود و بر اساس آن ۶۸ هزار شغل شناسنامه دار برای امسال ایجاد خواهد شد.
وی گفت: با وجود رکودی که در همه بخش‌ها داریم، اما در حوزه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال شاهد رونق خواهیم بود و به طور قطع این ۶۸ هزار شغل ایجاد می‌شود و برش استانی شغل‌ها مشخص شده است.
در اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از برنامه جلوتریم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات ۶ درصد از برنامه جلوتریم.
محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا پاسخگوی سؤال سیدعلی ادیانی راد عضو این کمیسیون باشد.
ادیانی راد درخصوص عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث هوشمندسازی مدارس سؤال کرد که در این بخش چقدر این وزارتخانه، ​ آموزش و پرورش را کمک و تقویت کرده است؟
وی افزود:​ اطلاعاتی داریم که عملکرد وزارت ارتباطات در این بخش مطلوب نیست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در پاسخ به این سؤال به ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه در بحث هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت:​ ما به تکالیف خود در بحث امکان دسترسی پرسرعت مدارس عمل کرده ایم و در مکاتبه‌ای با وزیر آموزش و پرورش نظام سه لایه‌ای را برای تحقق هوشمندسازی پیشنهاد دادیم.
وی گفت:​ یکی از این لایه‌ها لایه اتصال است که ما همه ۱۰۶ هزار مدرسه شهری و روستایی را باید به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که در این خصوص از برنامه جلوتریم و عنوان این طرح می‌تواند شبکه رشد یا شبکه دانش آموزی باشد.
آذری جهرمی گفت:​ لایه بعدی لایه هوشمندسازی فرآیند‌هایی از جمله حضور و غیاب، تردد، کیفیت آموزش و نظم و انضباط در مدارس است که از سازمان فناوری اطلاعات درخواست کردیم استاندارد‌هایی را به کمک آموزش و پرورش تهیه کند و این استاندارد خدمات مدارس هوشمند را اطلاع رسانی کنیم تا هر شرکتی در بخش خصوصی امکان طراحی نرم افزار را داشت زیرنظر ما فعالیت کند.
وزیر ارتباطات گفت:​ لایه سوم لایه تجهیز مدارس است که ما در این خصوص از ۹ ماه پیش مکاتباتی را با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم که پاسخی به ما نداده اند، اما خودمان بحث اتصال مدارس را با جدیت پیش بردیم و ۶ درصد از قانون جلوتریم.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش از ما درخواست کرده است اعتباراتی را برای تجهیز مدارس در اختیارشان بگذاریم در حالی که ما در این بخش نه اعتبار داریم و نه تکلیف.
نماینده سؤال کننده پس از پاسخ وزیر گفت:​ آمار و ارقام در دست ما با سخنان وزیر مغایرت دارد و براساس برنامه ششم توسعه و برنامه‌های بودجه ۹۷ و ۹۸، همه احکام متوجه وزارت ارتباطات است و اینکه کدام دستگاه در این بخش باید چه جایگاهی داشته باشد مهم است، اما اصل محور، وزارت ارتباطات است.
ادیانی راد هم گفت: بحث هوشمندسازی مدارس و سیاست‌های ابلاغی، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و در بودجه‌های سنواتی تأکید شده، اما اتفاقی نیفتاده است.
نماینده مردم قائم شهر گفت: بحث خدمات دهی به مدارس برای تحقق هوشمندسازی مهم است و از نظر ما سهم وزارت ارتباطات در این بخش ۹۰ درصد و سهم آموزش و پرورش ۱۰ درصد است.
محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز که ریاست جلسه را بعهده داشت، گفت:​البته باید تقاضایی از وزارت آموزش و پرورش هم باشد تا وزارت ارتباطات ورود کند.
وی گفت: البته دو وزیر باید در این بخش همکاری کنند.
وزیر ارتباطات هم گفت: ما هم اعتقاد داریم که همه احکام انجام نشده است، اما وظیفه ما در این بخش فقط اتصال است.
در نهایت مقرر شد جلساتی میان وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص برگزار و در آینده‌ای نزدیک دوباره این موضوع در کمیسیون آموزش مطرح شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا