اگر می zwnj;خواهید وزن کم کنید، ترازو بخرید


اگر می zwnj;خواهید وزن کم کنید، ترازو بخرید

سلامت نیوز: شاید استفاده مداوم از ترازو برایتان یک کابوس باشد اما خوب است بدانید که وزن کشی روزانه به کاهش وزن کمک می کند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، دانشمندان به این موضوع پی برده اند، افرادی که خودشان را به صورت روزانه وزن می کنند، کاهش وزن موثرتری دارند. اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که قصد دارند وزنشان را کم کنند، بهتر...

سلامت نیوز: شاید استفاده مداوم از ترازو برایتان یک کابوس باشد اما خوب است بدانید که وزن‌کشی روزانه به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، دانشمندان به این موضوع پی برده‌اند، افرادی که خودشان را به صورت روزانه وزن می‌کنند، کاهش وزن موثرتری دارند.

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که قصد دارند وزنشان را کم کنند، بهتر است بدانید که مشاهده کاهش وزن روزانه می‌تواند تشویقی باشد تا به روند رژیم‌تان ادامه بدهید یا اگر مجدد دچار اضافه وزن شده‌اید، بیشتر رعایت کنید، مثلا برنامه ورزش‌تان را ادامه دهید یا پرخوری احساسی و غذا خوردن هنگام تماشای تلوزیون را بهتر کنترل کنید.

طبق تحقیقاتی که در این زمینه توسط دانشگاه جورجیا صورت گرفت، با در نظر گرفتن یکسانی شرایط در کنار رژیم و ورزش، افرادی خودشان را وزن نمی‌کنند، در یک دوره‌ی دو ماهه به طور متوسط روزانه ۲/۲ کیلوگرم کمتر از کسانی که روی ترازو می‌روند، کاهش وزن دارند.

در واقع استفاده از وسیله‌ای مانند ترازو با اعلام وزن فعلی، علاوه بر آگاهی به هدف‌گذاری صحیح و اصلاح عادت‌های غذایی کمک می‌کند.

محققان عقیده دارند، از آنجا که مردم به تفاوت وزن فعلی با وزن هدفشان حساسند، مشاهده این تفاوت و کاهش روزانه‌ی آن در واقع آن‌ها را تشویق می‌کند تا به روندی که موجب کاهش وزن‌شان می‌شود ادامه دهند یا برنامه غذایی‌شان را تصحیح کنند.

منبع: Daily Mail

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟