جنجال مداح و صدا و سیما


علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: صدا و سیما باید از طرح مسائل اختلافی بین مذاهب پرهیز کند و همه رسانه‌ها نیز باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اخیرا در یک برنامه شبکه پنج صدا و سیما یک مداح به سه خلیفه اول مسلمانان و همچنین عایشه، همسر پیامبر اسلام دشنام داد. بعد از آن، شبکه پنج در اطلاعیه‎ای گفته: "متأسفانه یک مداح برخلاف سیاست‌های وحدت‌آفرین رسانه ملی عمل کرده که این رفتار به‌هیچ‌وجه مورد تأیید شبکه نبوده و شبکه پنج سیما ضمن محکوم کردن آن از همه برادران و خواهران اهل سنت عذرخواهی می‌کند. همچنین برخورد قاطع با تمامی افرادی که در این اتفاق نقش داشته‌اند، حتماً صورت می‌گیرد."

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ حالا امروز در مجلس نیز برخی از نمایندگان نسبت به این موضوع انتقاد کرده و به صداوسیما تذکر داده‎اند.

جنجال "مداح" و "صدا و سیما"

عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس ضمن انتقاد از توهین به مقدسات اهل سنت در صداوسیما گفت: این نهاد علی رغم استفاده از پول نفت و مالیات، تیشه به ریشه وحدت مسلمانان می زند.

به نوشته خبرگزاری خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز (شنبه، 4 خردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امیرالمومنین (ع) در تذکری شفاهی اظهار داشت: توهین به مقدسات اهل سنت تا چه زمانی قرار است در این کشور انجام شود؟ بی حرمتی به ناموس پیغمبر و صحابه رسول الله (ص) در یک کشور اسلامی کِی قرار است پایان یابد؟

عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس بیان کرد: چرا صداوسیمایی که از پول نفت و بیت المال استفاده می کند، تیشه به ریشه وحدت کشور می زند؟ چرا باید به مقدسات اهل سنت و یک میلیارد و 400 میلیون نفر مسلمان توهین شود؟ همسر پیغمبر مادر مومنان است، چرا صداوسیما به مادر مومنان توهین می کند؟ چرا عده ای به صحابه ای که خدا از آنها اعلام رضایت کرده، بی حرمتی می کنند؟

نماینده مردم تایباد، تربت جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صداوسیما تحت نظر مقام معظم رهبری است و از ایشان تقاضا دارم با صداوسیما و این فرد هتاکی که به مقدسات مسلمین توهین کرده، برخورد کنند، زیرا به حیثیت و امنیت کشور لطمه زده است.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: صداوسیما به صورت جدی این موضوع را پیگیری کند و توصیه های مقام معظم رهبری در زمینه وحدت را به صورت عملی نشان دهد.

نایب رئیس مجلس گفت: اختلاف افکنی و توهین به سنت ها و ارزش های مذهبی و اعتقادی سم است و صداوسیما باید مراقبت کند تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

رئیس صدا و سیما با فرد هتاک برخورد کند

نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس نیز خواستار برخورد ریاست صدا و سیما با فرد هتاک به خلفای راشدین شد.

شهاب نادری در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: قرار بود صدا و سیما دانشگاه باشد نه مروج ادبیاتی که باعث افتراق و اختلاف می‌شود چنانچه اخیراً در رسانه ملی به خلفای راشدین توهین شده است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این باره اظهار داشت: اهانت به هر کدام از زوجات پیامبر (ص) اهانت به خود پیامبر بوده و زوجات پیامبر محترم هستند و نباید به ایشان توهین صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور از اقوام و مذاهب مختلفی تشکیل شده است، عنوان کرد: قدرت ما در وحدت ما است و اختلافات خلاف حقوق مذهبی است و هر کس دانسته یا نادانسته به برخی تفاوت‌ها اهانت کند باید با او برخورد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار برخورد ریاست صدا و سیما با فرد هتاک شد.

صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به مسائل اختلافی بین مذاهب نپردازند

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما بیان داشت: در برنامه‌های زنده صدا و سیما انتظار می‌رود از افراد عاقل و دوراندیش استفاده شود تا آنها مصالح ملی را رعایت کنند با این حال گاهی اوقات برخی مجریان ادبیات کوچه بازاری دارند و گاهی مسائل اختلاف‌انگیز مذهبی در برنامه زنده پخش می‌شود که مصلحت نیست، انتظار می‌رود از شبه کارشناسان در برنامه‌ها استفاده نشود.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر با اشاره به عملکرد صدا و سیما اظهار داشت: باید از مسائل اختلاف انگیز بین مذاهبی چه در صدا و سیما و چه باقی رسانه‌ها دوری کرد و دقت لازم در این موضوع صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج