به گزارش افکارنیوز،

اداره غذا و داروی آمریکا روز جمعه داروی ساخت شرکت داروسازی نوارتیس به ارزش ۲.۱ میلیون دلار را که گرانترین داروی دنیا محسوب می‌شود، مورد تائید قرار داد.

این داروی گران قیمت به منظور ژن درمانی برای معالجه بیماری آتروفی عضلانی ستون فقرات که نوعی بیماری از بین برنده ماهیچه‌ها است، بکار می‌رود. این بیماری علت ژنتیکی مرگ و میر بسیاری از نوزادان است و از هر ۱۱ هزار نوازد یک نفر امکان دارد با این عارضه متولد شود.

این داروی جدید با نام «زولگنسما» به عنوان درمانی تازه برای بیماری آتروفی عضلانی ستون فقرات تولید شده است. شرکت داروسازی چند ملیتی نوارتیس اعلام کرد تولید داروی جدید ۲.۱ میلیون دلار هزینه دربرخواهد داشت. نوارتیس اعلام کرد: از نزدیک در حال همکاری با بیمه گذاران به منظور عقد قراردادی ۵ ساله براساس موفقیت درمانی این دارو هستیم.

این دارو می‌تواند عصر جدیدی در صنعت پزشکی به شمار آید که در آن درمان‌های نوین می‌تواند با هزینه‌های بالا به کمک بیماران بیاید. سی ان بی سی نوشت بیمه گذاران و دولت‌ها باید بررسی‌های را به منظور پرداخت هزینه‌های این داروی جدید صورت دهند و جوامع نیز باید تصمیم بگیرند که آیا یک دارو، حتی از نوع حیاتی آن، می‌تواند میلیون‌ها دلار هزینه دربرداشته باشد.

یکی دیگر از دارو‌هایی که قبلا به منظور درمان آتروفی عضلانی ستوان فقرات در کودکان و بزرگسالان بکار می‌رفت نیز در سال اول تولید ۷۵۰ هزار دلار قیمت گذاری شد، ولی در سال‌های بعد دچار کاهش قیمت شد.