فیس‌بوک خط مشی one strike را برای پخش زنده اینترنتی ارائه می‌کند


فیس‌بوک خط مشی one strike را برای پخش زنده اینترنتی ارائه می‌کند

ایتنا - این شرکت در یک شراکت 7 و نیم میلیون دلاری با سه دانشگاه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، فیس‌بوک محدودیت‌هایی بر استریمینگ زنده اعمال نموده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مشبل، این شرکت یک خط مشی تک ضربه (one strike) را پیاده‌سازی خواهد کرد که باعث محدود شدن استفاده از Facebook Live برای همه کسانی خواهد شد که استانداردهای جامعه این شبکه اجتماعی را نقض کرده‌اند.

کاربرانی که جدی‌ترین خط مشی‌های این شبکه را نقض کنند از استفاده Live برای یک دوره زمانی مشخص منع خواهند شد، دوره‌ای که از اولین تخلفشان آغاز خواهد شد.
یک نمونه از تخلف شامل کاربری می‌شود که «لینکی از بیانیه یک گروه تروریستی را بدون زمینه (کانتکست) به اشتراک بگذارد».

گای روزن، نایب رییس فیس‌بوک، در یک پست بلاگ این شرکت گفت که هدف این شرکت «حداقل‌سازی ریسک سوء رفتارها در Live و در عین حال فراهم‌سازی استفاده مثبت هر روزه افراد از Live بوده است.»

روزن گفت که این محدودیت‌ها در چند هفته آینده به دیگر حوزه‌های این پلتفرم بسط داده خواهند شد، که با محدودسازی کاربران متخلف از آگهی دادن آغاز خواهد شد.

پیش از این، فیس‌بوک صرفا محتوایی که استانداردهای جامعه‌اش را نقض کرده بود حذف می‌کرد، و اگر آن فرد به انتشار محتوای متخلفانه ادامه می‌داد برای یک دوره زمانی از کل این پلتفرم بلاک می‌شد. برخی نیز به طور کامل محروم می‌شدند.

این محدودیت‌ها برای افرادی قابل اعمال هستند که فیس‌بوک، بر اساس یک تعریف به‌روزرسانی شده در دستورالعمل‌های جامعه فیس‌بوک، آنها را «خطرناک» تشخیص می‌دهد، اقدامی که منجر به ممنوعیت برای چندین چهره عمومی بحث‌برانگیز از جمله الکس جونز، لوییس فراخان رهبر یک گروه مشهور، میلو یانوپولوس، و دیگران شد.

فیس‌بوک خط مشی one strike را برای پخش زنده اینترنتی ارائه می‌کند

علاوه بر این محدودیت‌های جدید برای استریمینگ زنده، فیس‌بوک همچنین گفته است که در تحقیقات برای جلوگیری از حوادثی مانند گسترش سریع ویدئوی تیراندازی در کرایست‌چرچ (که برای جلوگیری از شناسایی و برخوردار ماندن از امکان پست مجدد در آن دستکاری‌هایی انجام می‌شد) سرمایه‌گذاری می‌کند.

این شرکت در یک شراکت 7 و نیم میلیون دلاری با سه دانشگاه سرمایه‌گذاری خواهد کرد: دانشگاه مریلند، دانشگاه کورنل و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی.

این پول به پژوهش درباره شناسایی تصاویر، ویدئوها و صوت دستکاری‌شده تخصیص خواهد یافت، اقدامی که می‌تواند به پرداختن به چیزهایی مانند جعل‌های عمیق (deepfake) نیز کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس