تبدیل مدیر مدرسه به یک فرد متفکّر و ایفای نقش، مهم‌ترین هدف نظام راهبری مدرسه‌محوری است


تبدیل مدیر مدرسه به یک فرد متفکّر و ایفای نقش، مهم‌ترین هدف نظام راهبری مدرسه‌محوری است

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در جلسه ستاد راهبری نظام مدرسه محوری که صبح امروز برگزار شد، گفت: مهمترین هدف نظام راهبری مدرسه‌محوری، تبدیل مدیر مدرسه به یک فرد متفکّر و ایفای نقش است.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، «اسفندیار نظری» در این جلسه افزود: مدرسه محوری یعنی تفویض اختیار و زمینه‌سازی برای گسترش و خلق مشارکت تمام ذینفعان در راستای ارتقای اثربخش و کیفیت مدرسه.

وی با بیان اینکه اگر قرار است آموزش و پرورش به چشم بیاید و برای آن حساب باز کنند نیازمند تغییر می‌باشد، تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی برنامه در مدارس از ستاد تا صف عدم اجرای مستمر و فرآیندی آن‌ها است که نظام راهبری مدرسه محوری درصدد رفع این چالش می باشد.

دبیر ستاد راهبری نظام مدرسه‌ محوری اذعان داشت: مهمترین آفت یک سازمان آن است که خود را با نیازهای و انطباق با آن آماده نکند. شرط بقای یک سازمان تغییر می‌باشد و راه تنفس آموزش و پرورش کشور، استان و شهرستان اجرای برنامه نظام راهبری مدیریت مدرسه محور می باشد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در نظام راهبری مدیریت مدرسه محور ۳ رویکرد « فضای صادقانه همراه با همدلی و هوشمندانه بودن، تلاش عالمانه و نشاط و بالندگی» باید اتفاق افتد، گفت: نکته مهم در اجرای برنامه راهبری مدیریت مدرسه محور بایستی توسعه همراه با برنامه باشد و بنابراین مدرسه محوری باید تبدیل به یک برنامه و حرکت در مسیر برنامه‌ریزی باشد.

نظری در ادامه اظهارداشت: مسئله عمده در نظام راهبری تغییر در شیوه‌ها و نگرش‌ها می‌باشد .

۴۶

کد خبر 1263583

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر