بررسی اصلاح نژاد دام در استان فارس/آمادگی فعالیت در زمینه معدن،پزشکی و مترو


بررسی اصلاح نژاد دام در استان فارس/آمادگی فعالیت در زمینه معدن،پزشکی و مترو

رئیس جهاد دانشگاهی گفت:استاندار فارس ابراز علاقه کرده است که در بحث اصلاح نژاد دام در این استان کار شود و ما هم توان خوبی در زمینه دام‌های سبک و سنگین داریم و باید بررسی کنیم که چگونه این توان در اینجا به کار گرفته شود؛ هم پژوهشکده رویان ما در اصفهان و هم پژوهشکده ابن سینا در تهران این کارها را انجام می‌دهد، آمادگی دارند که این خدمات را در استان...

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی که به استان فارس و شیراز سفر کرده بود، جمعه (سوم خرداد) در جمع خبرنگاران، به ظرفیت‌های مطلوب استان فارس در بخش‌های مختلف اشاره و تاکید کرد: برای تداوم تحولات آغاز شده در جهاد دانشگاهی واحد فارس، همراهی و کمک‌های لازم را خواهد داشت.

طیبی با اشاره به تحولات خوب و روند امیدوارکننده در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی فارس بعد از تغییر مدیریت این نهاد، گفت: مصمم هستیم که کمک کنیم تا برنامه‌هایی که برای خود واحد ریخته می‌شود اولاً آن برنامه‌ها محقق شوند و ثانیاً توانمندی سایر واحدها را هم به استان بیاوریم و بتوانیم با کمک مدیریت ارشد استان خدمات خوبی را در استان ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های مختلف جهاد دانشگاهی را برای توسعه استان می‌توانیم به کار بگیریم، گفت: زمینه‌های بسیار خوب کاری برای همکاری در استان وجود دارد و امیدواریم که با حمایت استاندار و بر مبنای مفاد تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، جهاد دانشگاهی واحد فارس و سایر واحدهای جهاد دانشگاهی بتوانند نقش ارزنده‌ای در خدمت توسعه استان فارس داشته باشند و ما هم متعهد هستیم که کمک‌های لازم را در این زمینه بتوانیم انجام دهیم.

طیبی ادامه داد: استان فارس را یک استان بسیار پر پتانسیل برای کار در حوزه‌های مختلف می‌بینیم و توقع ما این است که جهاد دانشگاهی واحد فارس چه با اتکا بر توان خود و چه با اتکا بر توان سایر واحدهای جهاد دانشگاهی دارای فعالیت‌های شاخص و ارزنده باشد.

دانش پزشکی جهاد دانشگاهی می‌تواند به فارس بیاید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: به هر حال جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی توان خوبی دارد و در بسیاری از جاها ما پیشگام هستیم؛ همکاران ما هم در حوزه پزشکی در واحدهای دیگر جهاد دانشگاهی علاقه‌مند هستند که این دانش و تجربه را به استان فارس بیاورند البته زیرساخت پزشکی این استان هم از قدیم خیلی خوب بوده است.

وی اظهار کرد: به لحاظ فضا و امکانات هم جهاد دانشگاهی استان فارس دارای امکانات خوبی در محل‌های مناسب است بر همین اساس یکی از کارهای ما قاعدتاً این است که در زمینه فعالیت‌های نوین پزشکی بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم و یک کار نوینی نیز جهاد دانشگاهی واحد فارس در همین زمینه با توجه به اینکه محور کار خود را سلامت قرار دهد، انجام دهد.

بهره‌گیری از ظرفیت تولید گیاهان دارویی

طیبی در ادامه با تصریح اینکه بسیار علاقه‌مند هستیم در حوزه کشاورزی و نقطه اشتراک آن با پزشکی که گیاهان دارویی است، در استان فارس در زمینه اسانس کار کنیم، گفت: باید از توانمندی‌هایی که در کشورمان وجود دارد، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم؛ وقتی گل محمدی در فارس کشت می‌شود علاوه بر گلاب باید اسانس هم از آن گرفته شود که دارای ارزش افزوده بیشتری است و اکنون این طرح اولیه در ذهن ماست که یک خط تولید اسانس با پژوهشکده گیاهان دارویی راه‌اندازی کنیم و از گیاهان دارویی دیگری که به هر حال بتوان از آن‌ها در کل استان اسانس‌گیری چه برای مصارف دارویی، چه غذایی و چه بهداشتی کرد، استفاده کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین گفت: استاندار فارس ابراز علاقه کرده است که در بحث اصلاح نژاد دام در این استان کار شود و ما هم توان خوبی در زمینه دام‌های سبک و سنگین داریم و باید بررسی کنیم که چگونه این توان در اینجا به کار گرفته شود؛ هم پژوهشکده رویان ما در اصفهان و هم پژوهشکده ابن سینا در تهران این کارها را انجام می‌دهد و آمادگی دارند که این خدمات را در استان فارس هم ارائه دهند.

وی به دیدار خود با شهردار شیراز نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه مسائل شهری، جهاد دانشگاهی در حوزه مترو توانمندی خوبی دارد و مترو هم در استان فارس در حال توسعه است که در جلسه‌ای که با شهردار شیراز داشتیم بنا شد تا هم مشکلات گذشته حل شود و هم اینکه در پروژه‌های آتی از توان جهاد دانشگاهی استفاده شود.

طیبی اضافه کرد: بسیار خرسند هستیم که مسئولان مترو شیراز به شدت از عملکرد تجهیزات جهاد دانشگاهی راضی هستند، با وجود اینکه در مسائل مالی مقداری اختلاف با هم داریم ولی مدیرعامل مترو سریع و شفاف از عملکرد خوب تجهیزات ساخته شده جهاد دانشگاهی که فناوری کاملاً بومی دارند ابراز رضایت کرد.

تعهد شهردار شیراز برای رفع مشکلات مالی

رئیس جهاد دانشگاهی در عین حال یادآور شد: البته با توجه به نوسانات قیمت ارز در قرارداد با مترو شیراز دچار مشکلات مالی شدیم که در دیدار با شهردار شیراز ایشان متعهد شدند تا این مشکلات را مرتفع کنند.

وی اظهار کرد: همچنین در این دیدار برای بحث استفاده از فضاهای زیرسطحی اعلام آمادگی کردیم زیرا زیر زمین هم امکانات خوبی است که هر کسی می‌تواند به صورت مجزا برای کارهای خودش از آن استفاده کند و با توجه به اینکه در آینده ما حتماً در شهرها و کلان شهرهای بزرگ در استفاده از زمین و روی سطح دچار مشکل می‌شویم بنابراین باید از فضاهای زیر سطح استفاده شود و خیلی از خدمات شاید در آن فضاها قابل ارائه باشد و دنیا هم دارد روی آن مسائل کار می‌کند؛ جهاد دانشگاهی نیز در این حوزه در تهران و مشهد کارهای خوبی انجام داده است و پیشنهاد دادیم که خوب است که مطالعات این کار در استان فارس و شیراز انجام شود.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای رونق گردشگری فارس

طیبی همچنین به ابراز علاقه‌مندی استاندار فارس برای توسعه گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی استان فارس و قدمت آن در بحث گردشگری، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که استاندار فارس در این زمینه ابراز علاقه کردند تا این ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند؛ جهاد دانشگاهی هم ظرفیت‌های گردشگری خوبی نظیر دانشکده و پژوهشکده گردشگری و مرکز علمی فرهنگی گردشگری دانشجویان دارد که یقیناً می‌توانیم در این زمینه از آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان گفت: در حوزه معادن با توجه به اینکه استان فارس دارای معادن ارزنده‌ای هم در بحث گوهرسنگ‌ها و هم در بحث اکتشاف و استخراج معادن است، می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم چرا که جهاد دانشگاهی دارای پژوهشکده مواد معدنی بوده و در بخش گوهرسنگ‌ها هم کار می‌کنیم که می‌توانیم توانمندی‌های خود را در خدمت استان فارس قرار دهیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو