صنعت بازی‌های ویدئویی قربانی جدید جنگ تجاری آمریکا و چین


صنعت بازی‌های ویدئویی قربانی جدید جنگ تجاری آمریکا و چین

دولت دونالد ترامپ تعرفه واردات کنسول‌ها، کنترلر‌ها و دیگر تجهیزات مربوط به صنعت گیم ساخت چین را 25 درصد افزایش داد.

صنعت بازی‌های ویدئویی قربانی جدید جنگ تجاری آمریکا و چینبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ادامه اجرای سیاست‌‍‌های غلط اقتصادی خود و افزایش فشار بر شرکت‌های چینی تعرفه واردات کنسول‌های بازی، کنترلرها و دیگر تجهیزات مربوط به صنعت گیم را به میزان ۲۵ درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: پاسخ هوآوی به نگرانی کاربران خود در مورد قطع همکاری با گوگل/ سرنوشت هوآوی با عدم پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل چه خواد شد؟!

تنش‌های تجاری و اقتصادی بین چین و ایالات متحده آمریکا در ماه‌های اخیر بسیاری از حوزه‌ فناوری در این و کشور را دچار تلاطم کرده است و سبب افزایش بی سابقه قیمت دستگاه‌های مختلف شده است. افزایش ترفه مصوب در دولت آمریکا تنها به کنسول‌های بازی و کنترلرها محدود نشده و بازی‌های تخته‌ای مانند شطرنج را نیز شامل می‌شود. با ادامه چنین اقدامانی از سوی دولت مردادن آمریکا‌یی مطمئنا ابعاد جنگ تجاری این کشور با چین هر روز گسترده‌تر شده و اقتصاد هر دو کشور را بیش از گذشته تحت فشار قرار می‌دهد.

این اولین رییس جمهور آمریکا با صنعت بازی‌های ویدئویی را مورد هدف قرار می‌دهد. در گذشته محصولات دو شرکت Nvidia و AMD که در چین تولد می‌شدند با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برای ورود به خاک آمریکا مواجه شده بودند. کارشناسان فناوری معتقدند در صورت اجرای کامل تعرفه ۲۵ درصدی بر دستگاه‌های گیم قیمت‌هایب محصولاتی مانند کنسول‌های بازی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

صنعت بازی‌های ویدئویی قربانی جدید جنگ تجاری آمریکا و چین

دولت مردان ایالات متحده آمریکا در حالی این رفتارها را از خود نشان می‌دهند که قرار است مایکروسافت به زودی کنسول بازی net-gen XBox و سونی در سال آینده میلادی Play Station 5 را به علاقمندان معرفی کند. به طور حتم افزایش قیمت این دستگاه‌ها بر روی استقبال عمومی از آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود. همین موضوع سبب نگرانی شدید مدیران هر دو شرکت سونی و مایکروسافت شده است و از دولت آمریکا درخواست بازنگری در قوانین تجاری صنعت بازی‌های ویدئویی را کردند.

انتهای پیام/

سیاست‌های ترامپ قیمت کنسول‌های بازی را افزایش می‌دهد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...