راز فضایل بی‌شمار ضیافت‌الله


راز فضایل بی‌شمار ضیافت‌الله

حجت‌الاسلام باقی با اشاره به جایگاه و فضیلت‌های نهفته ماه مبارک رمضان، گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید در این ماه خدا به ما رو می‌کند؛ لذا اگر انسان با اخلاص به این مهمانی وارد شود و خود را آماده بهره‌برداری کند، برکاتی استثنایی را درک می‌کند.

حجت الاسلام «علی محمد باقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، با اشاره به فضائل بی شمار ماه مبارک رمضان اظهار کرد: حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) مطالب متعددی را درباره ماه مبارک مطرح کرده اند، پیامبر(ص) فرمود این ماه شهرالله است، شعبان ماه پیامبر(ص) بود و رمضان ماه خدا، بنابراین انسان باید از ماه پیامبر(ص) به ماه خدا ورود کند، در نتیجه با توسل به وجود شفیع حضرت رسول(ص) به ماه خدا وارد می شویم.

عضو هیات علمی مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه در هر فرصتی از ماه رمضان باید شعبان المعظم را همراه خود داشته باشیم، افزود: ما از ماه شعبان عبور نکرده ایم که تمام بشود و بعد جلو برویم، عبور ما از این ماه به معنای آن است که در هر لحظه از ماه رمضان باید از ماه شعبان بهره جست. رمضان ماه خدا است اما قبل از آن ماه دستگیری از رسول الله(ص) است تا به مدد آن به فیض عبادت حضرت حق نائل شویم.

حجت الاسلام باقی تصریح کرد: ورود به ماه رمضان به مثابه بهره مندی از ظرفیتی است که در ماه شعبان کسب شده و آن ظرفیت همان توسل به رسول الله(ص) بوده است، روزه داری ها و شب زنده داری هایی که در ماه رمضان انجام می شود، اوج این توسل خود را در شب قدر نشان می دهد، شب قدری که گفته اند شب امام است، لیله القدر را به حضرت زهرا(س) تشبیه کرده اند یعنی وجود کامل.

این محقق بیان کرد: نکته دیگری که در مورد ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند وارد می شود آنکه تمامی امورش دست صاحب‌خانه است و این صاحب خانه است که متکفل امور خواهد بود، اگر صاحب خانه ای مثل خداوند عزیز و مهربان و متکفل امور باشد ثمرات اش را در زندگی خواهیم دید. خداوند به عنوان صاحب خانه در ماه مبارک می گوید حتی نفس هایت تسبیح است.

وی تاکید کرد: اما سوال آن است که چرا حتی نفس ها در این ایام عبادت به شمار می آید؟ چرا حتی خواب عبادت است؟ چون قبلا در ماه شعبان عبادات خود را خالص کرده اید، آن وقت حتی خوابتان در رمضان برای خدا است و تسبیح است، در واقع می خواهم بگویم خلوصی که انسان در ماه های قبل کسب کرده، در ماه رمضان اثر خود را نشان می دهد آن هم در قالب حتی کارهای عادی که انجام می دهد، حتی سخن گفتن و نشستن روزه دار عبادت است.

حجت الاسلام باقی در ادامه گفت: شاید اساس آن خطبه معروف حضرت رسول(ص) در ماه شعبان این باشد که متکفل امور شما، خدا است، پس وقتی انسان با توجه به مقام انسانیت اش با خلوص تمام قدم به مهمانی خداوند می گذارد، طبیعی است که نتایج و آثار متعددی را بر روش و منش او در زندگی بر جای خواهد گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رمضان فرصتی برای خالص کردن روح است، این جمله حضرت رسول(ص) بسیار جالب توجه است، حضرت(ص) نمی فرماید که وارد ماه خدا شوید بلکه می فرماید ماه خدا به شما رو می کند، یعنی اگر کسی از قبل خود را آماده کرده باشد این صاحب خانه به اندازه ای سخاوت دارد که او به استقبال مهمان می رود و مهمان که همان بنده است به سویش می شتابد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو