برپایی 17 نمایشگاه قرآنی و محافل انس در استان کرمانشاه


برپایی 17 نمایشگاه قرآنی و محافل انس در استان کرمانشاه

حجت الاسلام جعفری، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، 17 نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه و شهرستان های تابعه استان دایر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «حجت الاسلام رحیم جعفری» امروز(چهارشنبه، ۱ خرداد) در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآنی کرمانشاه به خبرنگاران گفت: امسال جشن رمضان در قالب توافقنامه ای با معاون قرآن و‌عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعدادی از استان های برگزار می شود که کرمانشاه نیز در شمار این استان ها قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از پیش بینی برنامه های جشن رمضان با همکاری دستگاه های فرهنگی، دینی و قرآنی استان در ۱۵ محور کلی خبر داد و افزود: برنامه های جشن رمضان با برپایی عصر شعر«ماه حُسن» با حضور شاعران آیینی استان در محضر آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آغاز شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه قرآنی با عرضه کتب و نرم افزارهای قرآنی و محصولات هنری و صنایع دستی مرتبط با این حوزه در مسجد معتضدی، اظهارکرد: راه اندازی ۱۷ نمایشگاه قرآنی در ۱۳ شهر استان در مدت ۱۰ روز یکی از برنامه های شاخص جشن رمضان است.

حجت الاسلام جعفری، از عرضه ۷۰۰ عنوان کتب قرآنی و مذهبی در نمایشگاه قرآن کرمانشاه خبر داد و گفت: مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه قرآنی، برگزاری آن با همکاران ناشران استانی است.

وی غرفه های این نمایشگاه را شامل عرضه کتب، نرم افزار و‌محصولات قرآنی، صنایع دستی قرآنی، محرق کاری، حجاب و عفاف، پاسخگویی به سئوالات شرعی و غرفه های ویژه کودکان و نوجوان در دو بخش نقاشی نقاشی و قرآن بخوانید جایزه بگیرید، برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ابراز کرد: برپایی کرسی های تلاوت، جلسات تدبیر در قرآن کریم، محافل انس با قرآن و نشست های تخصصی با محوریت سبک زندگی اسلامی، رونق تولید و کاهش آسیب های اجتماعی انجام می گیرد.

وی همچنین از اجرای فعالیت های مختلف با محوریت قرآن و‌عترت، ارائه محصولات و‌تولیدات قرآنی و دینی، اجرای برنامه های علمی، تخصصی و آموزشی توسط موسسات قرآنی و تشکل های دینی خبر داد.

حجت الاسلام جعفری، عنوان کرد: برپایی محافل انس با قرآن کریم با همکاری اداره کل اوقاف ‌و امورخیریه و با حضور اساتید و بزرگان قرآن همراه با تلاوت مجلسی قاریان ممتاز بین المللی ایرانی و خارجی یکی دیگر از برنامه های شاخص جشن رمضان در کرمانشاه است.

وی در پایان برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان را به عنوان یکی دیگر برنامه های ویژه جشن رمضان در استان اعلام کرد که به صورت پخش زنده در سیمای استانی زاگرس روی آنتن می رود.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی