شب قدر بهترین زمان برای ترک گناه و رذایل اخلاقی است


شب قدر بهترین زمان برای ترک گناه و رذایل اخلاقی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: توبه و پرهیز از برخی رذایل اخلاق شاید سخت باشد اما غیرممکن نیست، یکی از زمان‌های بسیار مناسبت برای ترک گناه و رذایل اخلاقی، شب قدر است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان به مناسبت مراسم لیالی قدر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد:‌ اعتراف، تحول و جبران گناه در استغفار و توبه بسیار اهمیت دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اعتراف به گناه تنها در پیشگاه خداوند متعال جایز است، تصریح کرد:‌ بر اساس آیات قرآن کریم اعمال صالح برخی افراد خالص نیست که توبه می‌تواند آنها از ناخالصی پاک گرداند.

وی با بیان اینکه مومن حقیقی تابع حق است، تاکید کرد: تنها مسیر نجات و رسیدن انسان به سعادت اطاعت از دستورات الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه پس از توبه و استغفار انسان باید به سوی حق تغییر و تحول پیدا کند، ابراز کرد: بر اساس روایت رسیده از پیامبر(ص) کسی که توبه کرده باشد نباید حقی از مردم بر عهده او باشد.

وی گفت: تواب واقعی از گناه و حرام دوری کرده، اهل اعمال نیک، انفاق و خدمت به مردم می‌شود، واجبات خود را ترک نمی‌کند و همواره در تلاش است که خطاها و اشتباهات گذشته خود را جبران کند.

استاد حوزه علمیه افزود: قرائت همراه با تدبر آیات قرآن کریم و احترام و محبت به والدین از دیگر عواملی است که بر توبه تواب کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه برخی مکان‌ها و زمان‌ها برای توبه از گناه بسیار مناسبت است، اظهار کرد: توبه و پرهیز از برخی رذایل اخلاق شاید سخت باشد اما غیرممکن نیست، یکی از زمان‌های بسیار مناسبت برای ترک گناه و رذایل اخلاقی شب قدر است.

وی در پایان گفت: شب قدر بهتر از هزار ماه است ما باید ارزش و اهمیت آن را بشناسیم و بهترین بهره‌برداری را از آن داشته باشیم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در