می خواستیم سریال مقاومت خرمشهر را بسازیم/ مدیران تلویزیون ساده اندیش اند


می خواستیم سریال مقاومت خرمشهر را بسازیم/ مدیران تلویزیون ساده اندیش اند

کارگردان فیلم سینمایی روز سوم با بیان این که بخشی از بودجه دفاعی کشور باید به فیلمسازان دلسوز اختصاص داده شود، گفت: معتقد به مقاومت هستم زیرا به واکسیناسیون نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمدحسین لطیفی» امروز در نشست «فتح خرمشهر الگوی وحدت ملی» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: بارها و بارها دشمن به ما حمله می کند. دوست داریم که بگوییم حمله نمی شود اما واقعیت این است که بارها به ما حمله خواهد شد. آقایان محمد نورانی و آخوندی در ساخت فیلم روز سوم به من کمک کردند.

کارگردان فیلم «روز سوم» اظهار داشت: در زمانی که خرمشهر آزاد شد، داشتم برای گرفتن دیپلم امتحان می دادم البته برای اعزام رفتم اما مرا نپذیرفتند و برای کمک به پرستاران به بیمارستان شماره دو فرستادند، صبح ها به مدرسه می رفتم و عصرها به بیمارستان. محمد نورانی می گفت دشمن آنچنان خصمانه جنگ را آغاز کرد که من می دیدم چند روز روی دوچرخه رکاب می زنند اما سری ندارند. در فیلم روز سوم از خاطرات افرادی که در فتح خرمشهر حضور داشتند، استفاده کردم. تجاوز به خرمشهر سریع و نامردانه بود. برای من فیلم سرمایه و پول هست ولی معتقدم کتابخانه سینمای ایران به عنوان یک رفرنس نیاز به کتاب دارد. افسرده ام که بعد از 12 سال باز هم در سالروز فتح خرمشهر فیلم روز سوم پخش می شود.

لطیفی تصریح کرد: آقای ضرغامی زمانی از من دلخور شدند زیرا در مصاحبه ای گفتند هیچ مدیر فرهنگی وجود ندارد که برای فیلمی که می خواهیم بسازیم پشت ما بایستند. هدف من و حمید آخوندی و دو نفر دیگر از دوستان این بود که 34 قسمت سریال در مورد 34 روز مقاومت خرمشهر بسازیم. من معتقد به مقاومت هستم زیرا معتقدم همیشه به ما حمله می شود و ما نیاز به واکسیناسیون داریم. نیاز است که بخشی از بودجه دفاعی کشور به فیلمسازان دلسوز کشور داده شود.

این کارگردان یکی از اهداف دشمن را نفاق بین قومیت های ایران دانست و افزود: دشمن می خواست سیستان و کردستان را از ما جدا کند. برای اینکه دشمنان به هدف شان نرسند ما باید آگاه باشیم و حداقل مردم را نسبت به این قضیه آگاه کنیم. به نظرم مدیران تلویزیون خیلی مقصرند و مدیران سینمایی هم مقصر هستند. مدیران تلویزیون ساده اندیش هستند و فقط می خواهند آنتن را پر کنند. ساده لوحی است که اگر فکر کنیم دشمن طمعی به خاک ما ندارد. حقیقت این است که دشمن می خواهد ایران را پاره پاره کند و در این شرایط لازم است که ما حتی بچه های هفت ساله خود را نسبت به این قضیه آگاه کنیم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟