مشکل ارتش اسرائیل، روحیه است


مشکل ارتش اسرائیل، روحیه است

یائیر گولان: مشکل ارتش اسرائیل، تجهیزات نیست بلکه ارتش اعتماد به نیروی زمینی خود را از دست داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی به وحشت این رژیم از درگیری زمینی با حزب الله لبنان اذعان می کنند و معاون رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم می گوید مشکل ارتش اسرائیل در زمینه تجهیزات نیست بلکه مشکل مربوط به روحیه نیروهاست و ارتش اعتماد به نیروی زمینی خود را از دست داده است.

این مطلب را شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد و منال اسماعیل گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت: ارتش اسرائیل در طول سال های گذشته، سرگرم بررسی چگونگی آمادگی برای جنگ آینده با حزب الله و گرفتن درس عبرت از شکست های قبلی اش بوده است. با وجود تلاش ارتش اسرائیل برای تقویت توانایی های دفاعی و تهاجمی خود و اجرای تمرین های مختلف در این باره، همچنان سؤالاتی درباره قدرت ارتش اسرائیل به ویژه نیروی زمینی این رژیم برای به دست آوردن پیروزی قاطع، مطرح است. نگرانی محافل اسرائیلی از تقویت توانایی های حزب الله هماهنگ با شرایط میدانی است.
موشه تامیر جانشین سابق فرمانده منطقه شمال در ارتش اسرائیل به کانال سیزده تلویزیون این رژیم گفت: حزب الله شاهد نبردهای متعددی است که ما با نوار غزه داریم و به این فکر می کند که ما از استفاده از نیروی زمینی، می ترسیم. برای ضربه زدن زمینی به حزب الله باید به مراکز فرماندهی آن برسیم. ارزیابی حرفه ای من آن است که ارتش اسرائیل، به طور مناسب برای چنین مأموریتی آماده نیست. حزب الله هم در توان آتش، خود را تقویت کرده و هم در زمینه اطلاعاتی و افزایش دقت تسلیحات خود سرمایه گذاری کرده است.
یائیر گولان معاون رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل به کانال سیزده تلویزیون این رژیم گفت: مشکل در زمینه تجهیزات نیست، بلکه مشکل مربوط به روحیه نیروهاست. به اعتقاد من، ما اشتیاق حمله را از دست داده ایم. به اعتقاد من، ارتش اعتماد به نیروی زمینی خود را از دست داده است که این موضوع هیچ توجیهی ندارد.
گرشون هکوهین یکی از فرماندهان سابق ارتش اسرائیل گفت: مسئله این نیست که ارتش اسرائیل امروز بسیار ضعیف تر از گذشته است، بلکه مسئله آن است که دشمن با شرایط سازگاری پیدا کرده و توانایی های جدیدی به دست آورده است که در گذشته وجود نداشت. باید این موضوع را به سربازان و افکار عمومی که انتظار دارند شاهد نتایج هر جنگی باشیم، بگوییم که بازی تغییر کرده است.
در ادامه گزارش المیادین آمده است: به اعتقاد ناظران اسرائیلی، سخن گفتن از افزایش آمادگی ارتش اسرائیل برای دستیابی به پیروزی در برابر حزب الله در هر جنگی با آن در آینده، به معنای آن نیست که باید سرشان را در برف فرو کنند زیرا حزب الله از تاکتیک جنگی ارتش اسرائیل آگاهی دارد و به خوبی برای آن آماده شده است. این موضوع، تحقق هدف ارتش اسرائیل برای نابودی حزب الله را به شدت دشوار می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز