جزئیات افزایش حقوق سربازان


جزئیات افزایش حقوق سربازان

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح جزئیات افزایش حقوق سربازان در سال 98 را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: سردار موسی کمالی درباره جزئیات افزایش حقوق سربازان گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده حقوق سربازان نیز افزایش داشته و حدود ۱۸ درصد به نسبت سال قبل به رقم آن افزوده شد.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق از اول اردیبهشت ماه برای سربازان اعمال شد، افزود: حق عائله‌مندی سربازان متأهل نیز همچون کارمندان دولت حدود ۱۷۱ هزار تومان به عنوان حق همسر و ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر فرزند به سربازان متأهل تعلق می‌گیرد.

کمالی درباره اینکه آیا معوقات فروردین ماه سربازان پرداخت شده یا خیر نیز گفت: برابر پیگیری‌هایی که ما انجام دادیم؛ معوقات حقوق فروردین ماه سربازان همراه با حقوق جدید اردیبهشت ماه به حسابشان واریز شده است.

کمالی با بیان اینکه حقوق سربازان وظیفه برابر قانون باید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح باشد، گفت: امسال حداقل حقوق کارکنان پایور یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان است که ۶۰ درصد آن برابر یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان و ۹۰ درصد آن حدوداً معادل یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان است که این مبلغ با توجه به درجه سربازان با آنان تعلق می‌گیرد و بر این اساس فردی با درجه سرباز یا ناوی معادل ۶۰ درصد و فردی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک معادل ۹۰ درصد این مبلغ را دریافت خواهد کرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در حال حاضر سربازان متأهل تحت پوشش کمیته امداد به طور ۱۰۰ درصدی شامل این مقررات می‌شوند، گفت: بر این اساس سرباز متاهلی که خودش یا والدین‌شان تحت پوشش کمیته امداد باشند اگر با درجه سرباز یا ناوی به خدمت اعزام شود یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۶۰ تومان حقوق خواهد داشت و به همین ترتیب این مبلغ برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک به یک میلیون و ۶۸۸ هزار تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه در مورد سربازان مجرد تحت پوشش کمیته امداد این رقم به میزان ۷۰ درصد محقق شده است، گفت: بر این اساس سرباز یا ناوی ۷۸۷ هزار تومان حقوق داشته و سربازی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک نیز یک میلیون و ۱۸۱ هزار تومان حقوق دارد.

کمالی با اشاره به حقوق سربازان در مناطق عملیاتی، یعنی مناطق ۱۸ ماه خدمت گفت: در این مناطق کمترین میزان حقوق برای سرباز یا ناوی در بالاتر از سطح گردان ۴۷۲ هزارتومان و از سطح گردان و پایین‌تر از آن ۵۶۲ هزار تومان است و حداکثر آن نیز برای سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک دربالاتر از سطح گردان ۷۰۸ هزار تومان و از سطح گردان و پایین‌تر از آن ۸۴۴ هزار تومان است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح درباره حقوق سربازان مناطق مناطق نوع ۲ که خدمت در آن‌ها ۱۹ ماه است، گفت: حداقل حقوق برای این سربازان با درجه سرباز یا ناوی ۳۹۳ هزار تومان و حداکثر آن نیز با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک ۵۹۰ هزار تومان است.

به گفته کمالی حقوق سربازان دیگر مناطق با طول مدت ۲۱ ماه خدمت نیز حداکثر ۲۲۵ هزار تومان برای سرباز یا ناوی و حداکثر ۳۳۷ هزار و ۶۰۰ تومان برای ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک است.

وی با بیان اینکه حق تأهل و فرزند به این مبالغ افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: از مبالغ ذکر شده، معادل یک درصد بابت بیمه عمر و حوادث، ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان بیمه تکمیلی و هزینه بهداشت و درمان کسر خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح درباره حقوق سربازان امریه نیز گفت: این مبالغ برای تمام سربازان است و حقوق سربازان امریه نیز از آن تبعیت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج