تخفیفات الیت برای خانواده های جانبازان و شهدا


تخفیفات الیت برای خانواده های جانبازان و شهدا

سال ٩۴ بود که اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم، لایحه ای را تحت عنوان مدیریت پارکینگ های حاشیه ای و غیرحاشیه ای تصویب کردند...


شهرآرا آنلاین - سال ٩۴ بود که اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم، لایحه ای را تحت عنوان مدیریت پارکینگ های حاشیه ای و غیرحاشیه ای تصویب کردند که براساس این مصوبه، پارکینگ های حاشیه ای و غیرحاشیه ای تحت مدیریت الیت قرار گرفته است. در ماده ١٣ این مصوبه در آن سال آمده بود که جانبازان با درصد جانبازی ٢۵ درصد و بیشتر و نیز خانواده شهدا (شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا) از پرداخت همه هزینه پارکینگ های حاشیه ای و ۵٠ درصد هزینه پارکینگ های غیر حاشیه ای متعلق به شهرداری معاف هستند.

این ماده در سال ٩٧ دستخوش تغییراتی شد و اصلاحاتی از سوی اعضای شورای پنجم مشهد مصوب و اعمال شد. براساس اصلاح صورت گرفته در بهمن سال ٩٧ ، خودروهای دارای پلاک ویژه معلولان (در خارج از فضای پارک ویژه مربوط)، جانبازان با درصد جانبازی ٢۵ تا ۵٠درصد و نیز خانواده شهدای گران قدر مقیم مشهد (شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا)، برای مدت ٢ساعت در روز و جانبازان با درصد جانبازی ۵٠درصد و بیشتر، برای مدت ۶ ساعت در روز، از تخفیف صددرصدی هزینه پارکینگ های حاشیه ای و تخفیف ۵٠ درصدی هزینه پارکینگ های غیرحاشیه ای متعلق به شهرداری برخوردار هستند.

اختصاص تخفیف ویژه به حمل و نقل عمومی در ایام تعطیل

نمایندگان پارلمان شهری در جلسه علنی بهمن سال ٩٧ طرح اختصاص تخفیف ویژه در ایام تعطیل به حمل ونقل عمومی را به تصویب رساندند و این مصوبه برای اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ شد.

براساس ماده واحده این مصوبه، مدیریت شهری مکلف است حداکثر ظرف مدت ٣ ماه از تاریخ ابلاغ قانونی این مصوبه، مطالعات سیاست های پرداخت کرایه شناور را برای حوزه حمل ونقل ( انواع سیستم های حمل ونقل همگانی) در قالب برنامه ای واحد و یکپارچه انجام دهد و پس از اخذ تأییدیه کمیسیون مشترک حمل ونقل و ترافیک و برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی، لایحه مربوط را به شورای اسلامی شهر ارسال کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی