تهاتر طلب شهرداری از دولت با بدهی بانک سپه


تهاتر طلب شهرداری از دولت با بدهی بانک سپه

اعضای شورای شهر مشهد در جلسه بهمن سال ٩٧ براساس لایحه ای دو فوریتی مصوب کردند که طلب ٨هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال شهرداری مشهد از دولت با بدهی شهرداری به بانک سپه تهاتر شود.


شهرآرا آنلاین - براساس ماده واحده این مصوبه به مدیریت شهری اجازه داده می شود در راستای اجرای بند «و» تبصره ۵ قانون بودجه سال ١٣٩٧ کل کشور و به منظور تهاتر طلب شهرداری از دولت با بدهی شهرداری به بانک سپه، برای بازخرید مبلغ ۶ هزار و ۶٢٧ میلیارد ریال امتیاز پروانه شناور با ١۵درصد تخفیف به نرخ سال ١٣٩۵ به قیمت ٨ هزار و ۵٠٠ میلیارد ریال از بانک سپه اقدام و مبلغ بدهی ایجاد شده را با بانک مزبور تهاتر کند.

تهاتر طلب شهرداری مشهد

لایحه تهاتر طلب شهرداری مشهد از دولت با بدهی شهرداری به بانک ها به مبلغ ٢٠ هزار میلیارد ریال که بهمن سال گذشته به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسیده بود، برای اجرا به مدیریت شهری ابلاغ شد.

بر اساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری اجازه داده می شود در راستای اجرای تبصره ۵ قانون بودجه سال١٣٩٧ کل کشور، نسبت به تهاتر طلب شهرداری از دولت با بدهی شهرداری به بانک ها به مبلغ ٢٠ هزار میلیارد ریال، به شرح بندهای ذکر شده در این مصوبه اقدام کند.

بر مبنای بند اول این مصوبه، برای دریافت مبلغ هزار میلیارد ریال تسهیلات کوتاه مدت ١٨ درصد از بانک آینده و سپرده گذاری تا زمان مصرف آن در همان بانک، وفق قرارداد پیوست و همچنین بر اساس بند دوم استفاده مبلغ ١٠ هزار میلیارد ریال از تفاهم نامه فی مابین بانک شهر و بانک گردشگری به منظور تهاتر بدهی شهرداری مشهد به بانک شهر با رعایت این تبصره که مازاد هزینه تسهیلات مربوط به بند ٢ این مصوبه، وفق توافق شهردار مشهد با بانک شهر قابل پرداخت می باشد، اقدام شود.

در پایان بندهای این مصوبه، عنوان شده که استمهال باقی مانده بدهی شهرداری به بانک ها، در صورت عدم تصفیه بدهی شهرداری مشهد به بانک هاست.

اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی اراضی گلشهر

شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبه اصلاحیه قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی ارزان قیمت انتهای اراضی گلشهر را در بهمن سال ٩٧ به منظور اجرا به مدیریت شهری ابلاغ کرد.

براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری اجازه داده می شود درباره پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی ارزان قیمت کوثر واقع در انتهای اراضی گلشهر و در راستای اجرای تبصره ٢ ماده٧ قراردادی که میان شهرداری مشهد و شرکت بتون ساز تربت منعقد شده است، با توجه به تغییرات ایجاد شده در مفاد قرارداد مذکور، نسبت به اصلاح قرارداد این پروژه درقالب اصلاحیه قرارداد با رعایت تبصره های عنوان شده در مصوبه اقدام کند.

بر اساس تبصره اول این ماده واحده با اعمال تغییرات مذکور در اصلاحیه قرارداد، سهم الشرکه شهرداری در این پروژه مشارکتی با ٨۶صدم درصد کاهش، از ۵۵ و ٢٢ صدم درصد به ۶٩ و ٢١صدم درصد ارزش کل پروژه و سهم الشرکه سرمایه گذار با ٨۶ صدم درصد افزایش از ٧٧ و ۴۵ صدم درصد به ٧٨ و ٣١ صدم درصد ارزش کل پروژه تغییر می یابد. بدیهی است تقسیم منافع (عرصه و اعیان) پروژه مذکور نیز بر همین مبنا صورت می ‎گیرد.

همچنین بر مبنای تبصره دوم این مصوبه براساس مواد اصلاحیه قرارداد مزبور، سرمایه گذار پروژه جمعا مبلغ ٢میلیارد و ۵۶٠ میلیون و ٢۶٧ هزار و ٧۶٢ ریال از شهرداری طلبکار خواهد شد که پرداخت آن از طریق تهاتر واحدهای سهم شهرداری در این پروژه و در صورت باقی ماندن طلب، از طریق تهاتر در سایر پروژه های مشارکتی شهرداری با سرمایه گذار مزبور، انجام می گیرد.

برنامه زمانی مناقصات

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، مصوبه برنامه زمانی مناقصات را که در جلسه این شورا در بهمن مصوب شده بود، به منظور اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ کرد.

براساس ماده واحده این مصوبه مدیریت شهری مکلف است به منظور اجرای به موقع مناقصات، انعقاد پیما ن ها در زمان مناسب و جلوگیری از افزایش هزینه های اقدامات عمرانی، کاهش کیفیت اجرای پروژه ها و افزایش شاخص اجرای کار، نسبت به اجرایی کردن تبصره و بندهای ذکر شده در این مصوبه اقدام کند.

براساس تبصره این ماده واحده، عدم اجرای این مصوبه توسط شهرداری، نقض قوانین و مقررات تلقی می شود و به مراجع قانونی رسیدگی به تخلفات منعکس خواهد شد.

همچنین بر مبنای بند اول این مصوبه، جدول اولویت بندی پروژه های عملیاتی شهرداری، حداکثر ظرف مدت ١٠ روز از تاریخ ابلاغ بودجه سالانه، به شورای اسلامی شهر باید ارسال شود و در بند دوم نیز آمده است که چاپ آگهی مناقصه پروژه های اولویت دار وفق اولویت بندی انجام شده و برنامه زمانی شروع پروژه، مطابق توافق انجام شده با کمیسیون تخصصی در بودجه مصوب باید صورت گیرد. بر مبنای بند سوم این ماده واحده، ارائه گزارش وضعیت عملیاتی شدن اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی هر ٣ماه یک بار به همراه ذکر موارد مرتبط، به صورت حداقلی شامل عنوان پروژه، وضعیت تشریفات معاملات، اعتبار مصوب، واحد بهره بردار، واحد مجری، واحد ناظر، وضعیت تأمین اعتبار، وضعیت تخصیص اعتبار، وضعیت پیشرفت فیزیکی، وضعیت تخصیص نقدینگی، وضعیت پیشرفت مالی و دلایل و توضیحات عقب افتادگی پیشرفت فیزیکی از برنامه زمانی پروژه به صورت مستدل به انضمام گزارش مدیریتی باید انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند