“سنی‌دیول” و “تولسی” وکیل شدند اما “هیمامالینی” ناکام ماند


درانتخابات پارلمانی هند که از نزدیک به یک ونیم ماه قبل آغاز شده بود و روز پنج شنبه پایان یافت حزب ملی‌گرای بهارتایا جنتایا بی‌جی‌پی، به رهبری نرندرا مودی نخست وزیر کنونی به دست‌آوردن 303 رای از مجموع 543 رای به پیروزی قاطع دست یافت. و رقیبش راهول گاندی از حزب کنگره هند فقط توانست 52 رای به دست آورد. دیگر رقبای این انتخابات طولانی و...

“سنی‌دیول” و “تولسی” وکیل شدند اما “هیمامالینی” ناکام ماند

درانتخابات پارلمانی هند که از نزدیک به یک ونیم ماه قبل آغاز شده بود و روز پنج شنبه پایان یافت حزب ملی‌گرای بهارتایا جنتایا بی‌جی‌پی، به رهبری نرندرا مودی نخست وزیر کنونی به دست‌آوردن ۳۰۳ رای از مجموع ۵۴۳ رای به پیروزی قاطع دست یافت.

و رقیبش راهول گاندی از حزب کنگره هند فقط توانست ۵۲ رای به دست آورد. دیگر رقبای این انتخابات طولانی و پیچیده به آرای بسیار کمی رسیدند. راهول گاندی این انتخابات را فاسد و پر از تقلب خواند.

اما آنچه در این دورانتخابات پارلمانی هند جالب بود نامزد شدن تعداد زیادی از بازیگران سرشناس و هنرپیشه های مشهور سینمایی هند بودند. کسانی که مردم افغانستان از سال های بسیار دور با چهره و هنر شان آشنایی دارند.

در این دور انتخابات “سنی‌دیول” از بازیگران مشهور هند از منطقه “گرداسپور” خودش را نامزد کرده و برنده شد.

سمریتی ایرانی، بازیگر سرشناس سریال های تلویزیونی هند که در افغانستان او را همگی به خاطر نقش “تولسی” در سریال مشهور “زمانی خشو هم عروس بود” به نام تولسی می شناسند نیز نامزد پارلمان بوده و از حزب بهارتیا جانتایا بی جی پی به مجلس راه یافت.

اما “هیمامالینی” یکی از مشهورترین بازیگران تاریخ هند که افغان ها بیشتر از هر هنرپیشه دیگری او را می شناسند و می ستایند، نتوانست آرای لازم را کسب کرده و به پارلمان راه یابد.

“شتروگن سنیها” و “اورمیلا ماتوندکار” دو هنرپیشه مشهور دیگر هندی نیز که از حزب کنگره کاندیدای مجلس بودند شکست خورده و راه نیافتند.

در انتخابات امسال هند ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دهی بودند که در هفت مرحله در انتخابات شرکت کردند.

آقای مودی بعد از اینکه حزبش “بهاراتیا جاناتا ” برنده انتخابات شد. در صفحه تویترش نوشت “ما یک حکومت فراگیر و همه شمول را خواهیم ساخت”.

حزب بهاراتیا جاناتا با همراه متحدانش توانست ۳۳۶ کرسی پارلمان این کشور را از آن خودش کند.

در سال ۲۰۱۴ حزب بهاراتیا جاناتا فقط ۲۸۲ کرسی پارلمان را بدست آورده بود و پیروزی امسال بزرگترین پیروزی برای یک حزب در ۳۰ سال اخیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !