راحت ترین کار دنیا انتقاد است، اما منتقدان به اردو نیامدند


راحت ترین کار دنیا انتقاد است، اما منتقدان به اردو نیامدند

سرمربی تیم ملی تکواندو: با اینکه بار‌ها از منتقدان خواستم با حضور در اردو‌ها نظراتشان را اعلام کنند، اما آن‌ها به تمرینات تیم ملی سر نزدند

راحت ترین کار دنیا انتقاد است، اما منتقدان به اردو نیامدندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فریبرز عسکری در نشست خبری بعد از رقابت‌های جهانی تکواندو در منچستر انگلیس در خصوص برنامه‌های تیم ملی در این رقابت‌ها گفت: رقابت‌های انتخابی تیم ملی با حدود ۷۰۰ ورزشکار اواسط دی سال قبل برگزار شد و ۳۵ تکواندوکار به نخستین اردوی تیم ملی دعوت شدند، در این انتخابی شفاف، همه مدعیان حضور داشتند و بسیاری از نامداران نیز شکست خوردند.

وی افزود: از ۲۹ دی مرحله اول اردو‌های تیم ملی آغاز شد و در مجموع ۱۱۰ روز با ۱۴۲ جلسه تمرینی برگزار کردیم، سپس تکواندوکاران در سه تورنمنت بین المللی جام فجر، جام باشگاه‌های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی شرکت کردند.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: انتخابی دوم تیم ملی را اواخر سال قبل برگزار کردیم و از سال جدید نیز دور دوم و سوم اردو‌های تیم ملی آغاز شد، مقرر شده بود در یک تورنمنت بین المللی در فروردین شرکت کنیم، مسابقات بین المللی آلمان را مدنظر داشتیم، اما با توجه به شرایط اقتصادی محقق نشد، با لغو تورنمنت آلمان طراحی تمرینات را تغییر دادیم.

بار‌ها از منتقدان خواستم از نزدیک تمرینات تیم ملی را مشاهده کنند و نقطه نظرات خود را عنوان کنند، اما نیامدند

وی افزود: بار‌ها از منتقدان خواستم از نزدیک تمرینات تیم ملی را مشاهده کنند و نقطه نظرات خود را عنوان کنند، اما نیامدند؛ تمام تلاش خود را صرف این کردیم که به سمت گله گذاری نرویم و با همین شرایط به سمت هدف خود پیش رفتیم.

عسکری گفت: این جوانان که با شایستگی و با شکست برخی عنوان دار‌ها به تیم ملی رسیدند از هیچ امری برای رسیدن به موفقیت کوتاهی نکردند، تیم جوانی داشتیم که پنج نفر آن‌ها برای نخستین بار به رقابت‌های جهانی اعزام شدند.

وی افزود: چهار تکواندوکار داشتیم که امتیازات آن‌ها در این مسابقات برای رنکینگشان بسیار تاثیرگذار بود و فقط دو نفر توانستند در انگلیس امتیاز بگیرند.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: ورزشکاران را عادت دادیم شرایط اردو‌ها با وضع زندگی اجتماعی متفاوت است و باید آن را رعایت کنند، اما صادر نشدن و دیر صادر شدن روادید چهار تکواندوکار ما شیرازه تیم ما را بهم ریخت.

وی افزود: هادی پور دیر به وزن کشی رسید و ما از مسئولان خواهش کردیم او را در وزن کشی اول شرکت دهند، اما نپذیرفتند و او مجبور شد با کمترین وزن مورد نظر صبح روز مسابقه در وزن کشی شرکت کند؛ میرهاشم حسینی نیز می‌توانست یکی از تاثیرگذارترین نفرات تیم ملی باشد، اما با صادر نشدن روادید به رقابت‌های منچستر نرسید.

با کمک فدراسیون و کمیته ملی المپیک می‌توانیم امتیازات المپیکی را از مسابقات آینده کسب کنیم

عسکری با بیان اینکه موفقیت اتفاقی نیست، گفت: با کمک فدراسیون و کمیته ملی المپیک می‌توانیم امتیازات المپیکی را از مسابقات آینده کسب کنیم؛ تاکید می‌کنم هیچ دخل و تصرفی در انتخاب ملی پوشان نداشتم و هر تکواندوکار مزد زحمات خود را گرفت.

وی با تشکر از منتقدان تکواندو افزود: همه نقد‌های سازنده را می‌خوانم و از آن‌ها استفاده می‌کنم، دوست داشتم منتقدان به اردو‌ها بیایید و درددل ورزشکاران را هم بشنوند، اما متاسفانه انتقاد‌ها حالا براساس نتایج است در صورتیکه خیلی از آن‌ها نسبت به انتخاب‌ها خوش بین بودند.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: حضور روانشناس برای ما مفید بود، اما با توجه به تیم جوانی که داشتیم نیاز به زمان بیشتری بود؛ در اردوی تدارکاتی المپیک لندن تجربه انتخاب و حضور نفرات جوان را از لیگ به اردوی تیم ملی داشتیم که همان نفرات شاکله تیم جهانی ۲۰۱۳ بودند.

وی در خصوص فرزان عاشورزاده افزود: من علم غیب ندارم و براساس تمرینات عملکرد تکواندوکاران را می‌بینم؛ عاشورزاده فراز و نشیب داشت، در انتخابی آزاد کشوری بدون هماهنگی شکست خورد و راهی برای بازگشت نداشت و ما مسابقات کیش را مدنظر قرار دادیم، بعد از رقابت‌های کیش مبنا را انتخابی درون اردویی گذاشتیم و ۲ بار به محمدحسن پلنگ افکن باخت و از ناحیه زانو نیز مشکل داشت و جراحی کرد و حالا دوران نقاهت خود را می‌گذراند؛ سیستم انتخابی ما همچنان طبق روال قبل است.

روی سه وزن هادی پور، حسینی و مردانی تمرکز بیشتری کرده ایم تا بتوانیم از طریق سیستم امتیازی سهمیه المپیک به المپیک ۲۰۲۰ برسیم

عسکری در خصوص سرنوشت رنکینگ المپیکی تکواندوکاران گفت: روی سه وزن هادی پور، حسینی و مردانی تمرکز بیشتری کرده ایم تا بتوانیم از طریق سیستم امتیازی سهمیه المپیک به المپیک ۲۰۲۰ برسیم، اگر نشد باید از طریق رقابت‌های انتخابی قاره‌ای به فکر سهمیه المپیک باشیم.

وی افزود: هادی پور را در شرایط ایده آل نداشتیم، اما در رقابت‌های قبل بهتر از این حاضر شد، شاید اگر می‌توانستیم ۲ مدال طلا بگیریم می‌توانستیم قهرمان شویم و اکنون نیز اشکالات را بررسی خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: نصف تیم ما در ایران بود و من مجبور بودم در کشور بمانم، چون سه نفر رنکینگ داران ما هنوز روادید نگرفته بودند و آن حس عاطفی باعث شد احساس کنم با مشورت روانشناس در کنار آن‌ها بمانم و دیرتر به منچستر بروم؛ با تغییر نحوه امتیازات شرایط تغییر کرد.

وی در خصوص اختیارات صددرصدی خود افزود: تمامی امور فنی بین من و دستیارانم بود و کسی اعمال نظر نداشت و اصول کاری من همین است.

عسکری با اشاره به تغییرات تاکتیکی سجاد مردانی گفت: مردانی دیر به تیم در منچستر اضافه شد و تمرکزش بهم خورد، وی در امتیاز طلایی باخت؛ متاسفانه در این مسابقات خوش شانس نیز نبودیم و در بازی پای مدال نیز امیرمحمد بخشی با ناداوری مواجه شدیم.

وی در خصوص انتخاب نشدن هادی ساعی به عنوان مدیر فنی افزود: قرار بود بعد از یک سفر نتیجه خود را اعلام کند، اما شروطی گذاشت که با فدراسیون به توافق نرسید.

همه نتیجه گرا شده اند و این موضوع در فوتبال نیز وجود داشت

عسکری درباره بحث روانی ملی پوشان تکواندو گفت: تمام دغدغه ما نیز مشکلات روانی است و ما چون در مسابقات جهانی نتیجه نگرفتیم باید تیم را برای مسابقات جهانی آماده کنیم؛ همه نتیجه گرا شده اند و این موضوع در فوتبال نیز وجود داشت.

وی درباره حضور منتقدان در اردوی تیم ملی تکواندو افزود: کم لطفی است و فکر می‌کنم کسی حتی این موضوع را امتحان نیز نکرد که شرایط برای حضور منتقدان وجود دارد یا خیر؛ در واقع حضور آن‌ها مایه دلگرمی ملی پوشان است.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با شرایطی که مسابقات جهانی دارد حتی ورزشکار صدای مدیر فنی را نیز نخواهد شنید، اما اگر کسی در اردو‌ها به ما کمک کند بسیار ممنون خواهم بود.

وی در خصوص شرایط بدنی تکواندوکاران افزود: فاکتور‌های آمادگی جسمانی تعریف شده و شرایط آن‌ها مشخص است و سایر موارد به شرایط مسابقه بستگی دارد؛ برای امیرمحمد بخشی همین وضع به وجود آمد و حریفان فیزیکی به قرعه او برخورد کردند، ضمن آنکه برنامه ریزی و زمان بندی مسابقات نیز جالب نبود، البته این شرایط برای همه تیم‌ها یکسان بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره ضعف تکنیکی ورزشکاران در لیگ افزود: من این موضوع را قبول ندارم، اما در لیگ نیز همه تیم‌ها نتیجه گرا شده اند، متاسفانه فضای مجازی نیز مشکل ساز شده است.

وی گفت: با توجه به شرایطی که داریم اگر کسی را به عنوان المپین معرفی کنیم برای ما افتخار است، نباید با یک باخت مردانی نتایج زحمات او را زیرسوال ببریم، درباره سروش احمدی نیز باید بگویم از حریفش در فینال شناخت داشتیم و آنالیز کردیم، اما حریف چینی احمدی را غافلگیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته